Редица опасни участъци по пътя София - Мездра, установяват от неправителствената организация Институт за пътна безопасност. Според тях трасето край Своге, на което миналата година 20 души загубиха живота си, продължава да крие рискове.

Снимка: btvnovinite.bg

Бордюрът на фаталната отсечка е двойно по-висок от стандартите за този път, а пък там пешеходец няма как да се придвижи, защото разстоянието е около метър.  Това, съчетано с качеството на подменения преди година износващ асфалтов пласт, създават предпоставки за нов инцидент, смятат от Института за пътна безопасност.

Снимка: btvnovinite.bg

„Този асфалт тук може да бъде много по-грапав. Тук не се решиха някои проблеми с отводняването, т.е. преасфалтира се, но по платното продължава да се стича вода”, казва Диана Русинова от Института.

От Пътната агенция заявиха писмено, че отсечката е в добро състояние и е безопасна при спазване на правилата за движение.

Снимка: btvnovinite.bg

В продължение на повече от година експертите документират в доклади и други опасни места на пътя край Своге. Така например преди катастрофата на мост по трасето има опасно повдигане на асфалта, а малко след инцидента мястото е ремонтирано. Сега го откриваме, така, както е било преди рехабилитацията.

„Това означава, че дори ремонтът, който е направен, не е качествен”, категорична е Диана Русинова от Института за пътна безопасност и отбелязва, че има и „по-сериозен проблем, защото влошаването на настилката в този завой е предпоставка за ПТП, а там има 50 метра пропаст надолу”.

Миналото лято от института забелязват, че на места има камъни на пътя.

Снимка: btvnovinite.bg

Година по-късно на пътя между Своге и Лакатник, мрежата, която трябва да задържа скалните късове, все още не е оправена и те опасно са надвиснали над платното.

82-километровият път София - Мездра е ремонтиран преди три години за над 23 милиона евро.