България се нарежда на седмо място по производство на велосипеди в Европейския съюз за 2019 г., падайки от четвъртата позиция през 2018 г.
За изминалата година в страната са произведени над 520 хиляди бройки по данни на „Евростат“.
През 2019 г. в ЕС са били произведени общо 11,4 милиона велосипеда. Най-големите производители са Португалия, Италия, Германия, Полша и Нидерландия. Техният дял от европейското производство е 70%.
След велосипедния бум в Европа през 2020 г.
От началото на пандемията в Европа се наблюдава велосипеден бум – не толкова заради опазването на околната среда, а заради опазването от коронавируса. Много хора предпочетоха този вид транспорт, за да избегнат затвореното пространство в градския транспорт, а и за да поспортуват в условията на множество противоепидемични ограничения.
Повечето страни членки на съюза предприеха мерки, за да стимулират търсенето на колела, но и се погрижиха да осигурят достатъчно пространство на нарастващия брой велосипедисти. В Берлин и Париж, например, бяха обособени части от пътното платно като временни велоалеи.
Това позволи бързи и евтини промени в случай, че първоначалните промени не са най-ефективните. Други градове, като Виена, затвориха основни булеварди за автомобили и ги предоставиха на пешеходци и велосипедисти.
В България липсваше сериозно ограничаване на движението вътре в градовете заради пандемията. Въпреки това протестите, блокадите и палатковите лагери в София и ред други градове на практика превърнаха някои от централните улици на в пешеходни.
Минаващите оттам велосипедисти, скейтъри и пешеходци откриват положителна промяна в спокойствието и чистотата на въздуха в района. Някои от тях предлагат част от временните промени да се превърнат в постоянни.