Трябва да се вземат спешни мерки за подобряване на пътищата в България. Около тази позиция се обединиха председателят на Конфедерация на автобусните превозвачи Магдалена Милтенова и Богдан Милчев от Института за пътна безопасност, които бяха гости в ефира на bTV Radio.
„Тежката катастрофа на АМ “Струма” за пореден път ни показва, че в България сме много добри в управлението на кризата, но е налице пълен отказ от управлението на риска. За последните 3 години в района на инцидента са станали 10 леки пътнотранспортни произшествия. Ако ние бяхме изготвили методология за оценка на риска, тя щеше да сметне, че там се натрупват много катастрофи и има някакъв проблем. Щяхме да изпратим експерти да обследват, щяха да видят, че тази мантинела е опасна, че маркировката не е добре, че тази отбивка за почивка не е на най-подходящото място и всички тези дефицити можеха да бъдат отстранени преди катастрофата“, обясни Богдан Милчев.
По данни на Института за пътна безопасност има още около 1500 подобни опасни места в транспортната система, които е належащо да бъдат инспектирани и да се отстранят дефицитите. По думите на Богдан Милчев в АПИ е имало информация за около 400 знака, които липсват, включително и този с чешмата преди мястото на катастрофата на автобуса на АМ „Струма“.
„В България си правим изводи след всеки подобен инцидент, но след това няма никакви действия и така до следващата трагедия. За съжаление нищо не се променя. Пътната безопасност трябва да е приоритет“, каза Магдалена Милтенова.
По думите й автобусните превозвачи редовно подават сигнали за опасни участъци, а много от тях се намират в туристически райони. Тя припомни още, че от години настояват и за единен контролен орган.
„Той ще може да проверява абсолютно всички документи, за да може когато ни спрат на пътя да могат да проверят документите на шофьора, документите на автобуса, та дори и документите на пътниците. Трябва да има комплексен подход към тези проблеми, за да могат да бъдат решени“, допълни Милтенова.
И двамата призоваха да бъде направен анализ на проблемните участъци и да се минимизират проблемните места.