Тревожни данни за подрастващите. Учениците, които се идентифицират с различна сексуална ориентация, масово са обект на тормоз в училище. Проучването е на фондациите "Сингъл степ" и "Билитис".
По-голямата част от анкетираните съобщават, че са били вербално тормозени.
А при една трета тормозът е прераствал във физически.
Мнозинството от тези ученици казват, че чуват хомофобски обиди от връстниците си. А почти 60% - от учители и други училищни служители.
Той е 12-ти клас и е с различна сексуална ориентация. Крием лицето му, защото не е признал на всички. Години е срещал агресия в класната стая – от връстници, но и от учители.
„Нещо като тренд – има нещо, което ги прави готини пред другите, да показват различието си от теб, тоест ние сме нормата и ти си черното пате“, казва той.
Липсата на разговори води до стрес, депресия и намерения за крайности.
Повече от половината анкетирани, които имат намерение да напуснат страната ни, споделят, че причина за това е именно неразбирането на тяхната сексуална ориентация от обществото у нас.
Според доклада, положителното е, че все повече училища у нас се опитват да спрат агресията. Но трябва време.
„Искат да помагат, но не знаят как, не са екипирани, нямат ресурс. Единственото е да мислим, когато говорим, особено когато сме учители“, отбелязва Николета Габровска, директор на фондация „Сингъл Степ".
На въпроса ни какво прави държавата за интегриране на тези ученици, от просветното министерството не отговориха в рамките на деня. Експерти съветват за тесен диалог – учители – родители.