Окръжната прокуратура в Стара Загора внесе в съда обвинителен акт срещу машиниста Христо Тиляшев за причиняване по непредпазливост на смърт или телесна повреда на повече от едно лице.

На 12 юли 2014 година в района на гара Калояновец при управление на влака от София за Варна той нарушил правилата за движение. Така при наредено транзитно преминаване по четвърти коловоз на гара Калояновец, от железен път 1 на железен път 2, не спазил указанията на предупредителния и входния светофор, управлявайки влака със скорост от 106 км/ч. при разрешена до 40 км/ч.

В резултат на това той причинил по непредпазливост смъртта на машиниста на 39 г. и средни телесни повреди на четири лица, които се изразяват в трайно затруднение на движението на крайници и тялото.

По делото са разпитани 50 свидетели, изготвени са заключенията на множество експертизи - съдебно-медицински, химически, технически и др.

Припомняме ви, че на 12 юли 2014 г. още в нощта след инцидента бе иззета черна кутия на катастрофиралия влак. В нея подробно е запазено всичко, което се е случило по време на пътуването до мига на инцидента.

При инцидента, станал на 12 юли с бързия влак София-Варна, загина машинистът на влака, а 14 души бяха ранени, като петима от тях останаха в старозагорската болница. В композицията пътуваха около 160 пътници.

Експерти тогава посочиха, че проблеми с железния път не е имало, тъй като системите за сигурност са много надеждни и през това трасе за 14 минути са преминали два влака. Още тогава се породиха съмнения защо помощник-машинистът е управлявал влака.

Светофарите, които указват с каква скорост трябва да навлезе машината в този участък, са работили и те не са само един.

Знакът е показвал, че трябва да се премине с 40 км/ч. За разлика от автомобилните знаци, този знак се подава най-малко километър напред.

Има и повторителен – предупредителен сигнал, който му казва, че трябва след спирачно разстояние да спре или да премине с 40 км/ч. Светофарите са два последователни. Един основен и един предупредителен преди него.