„Двете неща, които последни се спират в една държава, независимо от епидемиологичната обстановка, са градският транспорт и училището“.

Това заяви в интервю за БГНЕС проф. Даниел Вълчев, бивш министър на образованието и декан на Юридическия факултет на СУ „Св. Климент Охридски“.

Той изрази опасение от ефектите, които ще има онлайн обучението върху качеството на образованието.

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement

„Децата не ходят на училище и няма никаква ясна перспектива докога това нещо ще продължи. В момента правото на образование е нарушено“, на мнение е Вълчев.

Бившият министър на образованието коментира отпадането на ученици от системата и ширещата се функционална неграмотност.

„Това е един много дълбок въпрос и той трябва да се раздели на две. Децата, които не посещават училище, са едната страна на проблема, а от друга са тези, които ходят редовно и правят необходимото да завършат, но имат една функционална неграмотност. Това е проблем и на университетите“, обясни Даниел Вълчев.

„Ние имаме завършили висше образование лица, които нямат възможност да се реализират професионално и всъщност са безработни с малко по-висока диплома. Министерството направи една сериозна програма в тази област, но ми е трудна да ви кажа какви са резултатите“, каза още той.

По думите му привличането на млади хора, които да станат учители, е важно, за да се запълни демографската дупка в системата.

„Правят се някакви усилия, но учителската професия не е от най-желаните, особено в малките населени места“, каза Вълчев.

Според него финансирането на образованието е останало на заден план.

„Вижте как са се развивали бюджетите на здравеопазването и на образованието през последните 15 години. Бюджетът на здравеопазването се е увеличил, а този на образованието е спаднал под 4% от БВП“, посочи Даниел Вълчев.