С наближаващия пик на лятото и засилените строежи и ремонти на пътища – гордостта на кабинета „Борисов”, става все по-наситен и „инспекционният” график на премиера. Бойко Борисов лично провери строителните дейности на централния булевард "Панония" във Видин, който е пред завършване. Разхождайки се по кръговото движение на булеварда, той коментира, че за изграждането му са отделени 4,7 млн. лева от бюджета на държавата.
Тази „вметка” контрастира ярко на премиерските думи от април тази година, когато във връзка с Видинския регион Борисов подчерта, че предишните управляващи не са направили „нито едно пътче до Видин за цели 20 години”. Тогава министър-председателят обяви, че още тази година ще стане готов и Дунав мост 2 – проект, който също е сред инспектираните от Борисов при настоящото му посещение в северния град.
Предишните управляващи отново бяха „набедени” като виновници в още един аспект – АЕЦ „Белене” – традиционно мнение на премиера. Той коментира темата по повод предстоящата неделна акция на инициативния комитет за референдум за съдбата на АЕЦ-а в град Белене. Бойко Борисов подчерта, че виновен за проваленото строителството на атомната централа е само и единствено Сергей Станишев.
„Той е отговорен и за приетия през 2007 година Закон за възобновяемите и алтернативните енергийни източници, който е „престъпен”, вмъкна още управникът. Това негово мнение стана ясно още в петък, когато електроразпределителните дружества и ДКЕВР се споразумяха за 13-процентно увеличение на тока от неделя, вместо очакваното 10 на сто. Причината – законът за зелените енергии, приет от Тройната коалиция, който Борисов определи като „най-лобисткият” у нас.
"Близо 300 000 са бедните хора в България, за които трябва да се помисли чрез енергийните помощи, отпускани от Министерството на труда и социалната политика, да не усетят това поскъпване на тока", смята още Бойко Борисов.
Московски: Дунав мост 2 е готов на 82%
Като част от правителствената делегация, начело с премиера и вицето му Цветан Цветанов, транспортният министър Ивайло Московски отбеляза, че към момента са достигнати 82% от изпълнението на Дунав мост 2 - мостът между Видин и Калафат.
В проверката на напредъка по инфраструктурния проект участваха още европейският комисар за регионалната политика Йоханес Хан, министърът по еврофондовете Томислав Дончев и колежката му по регионалното развитие Лиляна Павлова.
Московски коментира, че и прилежащата инфраструктура към моста е готова на 92%, а над 90% от плащанията по договора са извършени. „До края на годината Дунав мост 2 и пътищата около него ще са напълно готови, като единствено лоши метеорологични условия могат да забавят пускането му”, допълни министърът на транспорта.
Очаква се трафикът по моста да надхвърли 100 000 превозни средства още през първата година от пускането на съоръжението в експлоатация. „Страната ни е готова за този трафик и работим усилено за подготовката на проекти, които да реализираме през следващите години”, каза още Ивайло Московски с уточнението, че с този проект се очаква още по-засилено сътрудничество с Румъния.
При инспекцията стана ясно, че остава да се направят две платна на моста от румънска страна. Трябва да се създаде и обща компания, която да управлява Дунав мост 2. Бойко Борисов уточни, че това е много важна задача и създаването на такава компания трябва да бъде обсъдено.
„Това бе един провален проект и можеше да се наложи да се строи с български пари. Благодарение на еврокомисаря Хаан и на президента Барозу успяхме да удължим срока за усвояването на европейските средства по проекта. Поехме ангажимент за две години да се изчистят проблемите и виждате - какво страхотно съоръжение сме направили”, заяви министър-председателят.
Еврокомисарят от своя страна заяви, че се надява да бъде спазен срокът на пускането на моста, който определи като „важен символ за растежа на Европа”.