В условията на пандемия, най-мащабната национална доброволческа инициатива у нас „Да изчистим България заедно“ продължава да отправя призив към стотиците си хиляди доброволци да бъдат добрия пример, който искат да виждат около себе си, чрез всекидневна грижа за средата, в която живеем. На 15 май екипът на bTV Media Group, талисманът Зеленко и стотици посланици на идеята за чиста природа отбелязаха заедно Международния ден на семейството, като дадоха символичен старт на емблематичната кампания с две акции по почистване и облагородяване – в района около езерото Панчарево в близост до София и Дановия хълм в Пловдив.

Снимка: bTV

В начинанието, организирано съответно със съдействието на СО - район “Панчарево”и сдружение „БГ Бъди активен“ и Община Пловдив, се включиха популярни и обичани лица от екрана, сред които водещите на bTV Златимир Йочев, Александър Кадиев и Петя Дикова, поетът Илиян Любомиров, легендарната олимпийска шампионка Светла Оцетова и други, както и множество малки и големи привърженици на каузата за чиста природа. Акциите по почистване, облагородяване и залесяване в цялата страна ще продължат и през следващите месеци до 18 септември, когато доброволци от всички точки на планетата ще имат възможността отново да бъдат част от Световния ден на почистването (World CleanUp Day 2021), който у нас по традиция се реализира с подкрепата „Да изчистим България заедно“.

„През изминалата година доказахме, че добрите дела могат да бъдат предавани напред – с отговорност към здравето на околните и на самите нас. Стремежът на новия ни социално отговорен проект „Добрият пример“ е продължаваме да стимулираме хората да поддържат чистотата на природата, да облагородяват потъналите в забрава кътчета за отдих и да засаждат бъдеще – всекидневно, без фокус върху една единствена дата. Искаме да мотивираме доброволците и партньорите на инициативата да преобразяват любимите си места през топлия сезон и да отбелязват постигнатите резултати на нашата нова карта на сайта dobriaprimer.btv.bg“, каза Мария Лазарова, мениджър „Социални проекти” в bTV Media Group.

Зелената карта на добрите примери ще бъде своеобразен виртуален пътеводител на всички пазители на околната среда. Платформата, разработена от ЕСРИ България, предлага редица функционалности, които ще улеснят организаторите на акции и ще им помогнат с откриването на нови съмишленици. Сега всеки, който желае да се включи в инициативата, има възможността да маркира място, на което ще организира акция по почистване, облагородяване или залесяване. Подробности за практичните нововъведения потребителите могат да намерят тук.

Снимка: bTV

През 2020 година, въпреки извънредната обстановка, хиляди доброволци в цялата страна организираха индивидуални и семейни акции с цел подобряване на средата на живот при спазване на епидемиологичните мерки. bTV Media Group стартира и пилотна акция срещу замърсяването на природата с цигарени отпадъци, като бяха събрани и рециклирани над 40 000 фаса. Над 1000 талантливи деца се включиха във втория национален конкурс за детска рисунка, вдъхновени от добрите примери на талисмана на проекта Зеленко. Като част от социално отговорния проект „Добрият пример“, всички тези резултати бяха оценени високо и само преди ден – на 14 май, bTV заслужи за шеста поредна година наградата „Зелена медия“ в националния конкурс „Най-зелените компании в България“.

От началото на „Да изчистим България заедно“ досега близо 2 500 000 доброволци, въоръжени с ръкавици и чували, са чистили страната. По данни на екоминистерството, те са успели да съберат 94 338 тона отпадъци, което се равнява на над 200 напълно заредени самолета „Боинг 747”, и да премахнат над 18 800 сметища от лицето на България.