Четири пъти по-скъпа "Гражданската отговорност" за около 21 000 водачи. Това показват анализите на Асоциацията на застрахователите за въвеждането на системата бонус-малус.

Ето и пример как би се променила цената на полицата, ако сме извършили нарушение на пътя:

Едно от най-честите нарушения на шофьорите е превишаването на допустимата максимална скорост.

Ако извън населено място шофираме с между 21 до 30 километра в час над разрешеното, „Гражданската отговорност” ще поскъпне с 10 на сто.

Ако същото нарушение обаче е регистрирано в населено място, тогава полицата скача с 30%.

Според застрахователите с бонус-малус отстъпки в цената на задължителната полица ще има за 80 на сто от шофьорите.

Анализите сочат, че от максималния бонус ще се възползват около 1 милион 550 хиляди водачи. За другите намаленията ще варират.

Процентите за тези бонус нива са различни в зависимост от годините, в които съответният водач не е имал нарушения на пътя.

Застрахователите предлагат бонус-малус класовете да са 20, а не 15. Това ще осигури по-плавно преминаване от една категория в друга. Искат и съкращаване на максималния период до 5 години без нарушения за връщане в неутралния клас.

„Трябва да има някаква мотивация за водача по-бързо да се върне към онези нива, които му позволяват да получи по-добри тарифни ставки”, каза Константин Велев.

От Асоциацията на пострадалите при катастрофи настояват за ревизия на пътните знаци, защото сега имало "знаци  хранилки".

„На първокласен път има ограничение 40, зад него стои полицая с камера – този знак, отпаднала е необходимостта от такова намаление на скоростта. Да бъдат премахнати тези знаци, защото хората ще бъдат глобявани ненужно, съответно ще им се вдига и цената на застраховката ненужно”, коментира Владимир Тодоров.

От Асоциацията на пострадалите при катастрофи настояват и само нарушения, които са засечени с техника и камери, да влияят върху цената на „Гражданската отговорност”, за да няма възможности за корупция.