Морските власти все още не знаят колко тона мазут има в потъналия край Созопол кораб. Заради бурното море операцията по източването му не може да започне. Вземат се мерки срещу евентуален нов разлив.
Водолазният кораб е позициониран на ново място – до гранично-полицейското пристанище край полуостров Свети Кирик и Юлита.
Днес специалисти са заснели дъното и местоположението на потъналия кораб, за да определят къде точно се намират резервоарите с гориво.
При подобряване на времето, работната платформа ще бъде застопорена с котви над потъналия кораб. Едва тогава изпомпването на мазута ще може да започне.
"Яснота няма. Докато цялата тази операция, която ще продължи поне четири-пет дни, не се извърши, и то подводни дни, тогава ще стане ясно. Може да има тези стотина тона или кубика, може да има и повече, но в момента само гадаем", заяви кап. Живко Петров – директор на Морската администрация.
Част от мазута се е разлял извън резервоарите.
"Корабът се руши и най-вероятно някой от резервоарите се е разрушил и оттам е влязло в трюма. И понеже корабът е легнал на една страна, там се задържа като във воден капан. Най-напред ще трябва това количество да бъде извадено", обясни кап. Живко Петров.
Малките петна мазут, които продължават да излизат, не притесняват властите.
"Най-вероятно периодично ще бъдат изхвърлени от вълнението, но те са единични и не съществува към момента някакъв сериозен риск за здравето на хората нямаме някакви сериозни съмнения, че има замърсяване на водите за къпане", каза д-р Мариана Кофинова от РЗИ – Бургас.
Морската администрация е закупила абсорбиращи заграждения, които да се използват, ако има нов разлив на гориво.
Разходите за Морската администрация, както и за подготвителните дейности по стартиране на операцията, влизат в бюджета от 2,5 милиона лева, които правителството спешно отпусна.