На официална церемония на 19 март в хотел „Балкан Палас“ Българският форум на бизнес лидерите (БФБЛ) обяви победителите в Годишните награди за отговорен бизнес 2023 – най-утвърдения конкурс за корпоративна социална отговорност, устойчиво развитие и многообразие в България, който се провежда под мотото „Дай добър пример“. За авторитетните отличия, които бяха връчени за 21-ва поредна година, се състезаваха впечатляващите 126 ESG инициативи, осъществени от 82 компании.
Престижните отличия бяха връчени от министъра на икономиката и индустрията Богдан Богданов, министъра на труда и социалната политика д-р Иванка Шалапатова, министъра на околната среда и водите Юлиан Попов, кмета на Столична община Васил Терзиев, заместник-министъра на образованието и науката проф. Генка Петрова, заместник-министъра на иновациите и растежа Мартин Гиков и британския посланик Роб Диксън.
Гости на церемонията бяха над 250 души – висши мениджъри на компаниите членове на БФБЛ и на компании, участвали в състезанието, членове на журито, съмишленици от публичния и гражданския, дипломати и медии.
bTV Media Group взе приз за своята ESG инициатива „Зелената седмица“ в категория „Маркетинг, свързан с кауза“. Кампанията беше отличена на 3-то място. Наградата бе връчена от кмета на Столична община Васил Терзиев на Жанета Дядовска, директор на отдел „Маркетинг и корпоративни комуникации“ в медийната група.
Първото издание на „Зелената седмица“ - ESG инициатива за адресиране на проблемите с климатичните въздействия, беше реализирано от bTV Media Group през 2023 г. Проектът е част от утвърдения социален бранд „Добрият пример“ и цели да насочи вниманието на потребителите към устойчиви практики и добри примери за опазване на околната среда. „Зелената седмица“ е стратегическа инициатива на паневропейско ниво и включва в своя обхват медийни групи от голямото семейство на CME в Централна и Източна Европа - България, Чехия, Словакия, Словения, Хърватска и Румъния, които освен чрез своите комуникационни ресурси и активности, достигат до потребителите и чрез личния пример на хиляди служители.
От 5 до 10 юни 2023 г. bTV Media Group посвети голяма част от своето ефирно, дигитално и радио съдържание на „Зелената седмица“. Проектът стартира в Световния ден на околната среда - 5 юни, и продължи до 10 юни 2023 г. В рамките на този времеви период, под мотото „Отговорни към природата заедно“, бяха отправени и реализирани екологични послания и дейности с конкретни примери и модели за природосъобразен начин на живот.
Комуникацията на „Зелената седмица“ във всички канали от портфолиото на медийната група е достигнала до 2 482 000 души (ГАРБ, възрастова категория 4+), излъчени са над 35 телевизионни и радио репортажа, интервюта и дискусии. Участват общо 3350 служители на СМЕ от България, Чехия, Словакия, Словения, Хърватска и Румъния.
Годишните награди за отговорен бизнес са знаков проект на Българския форум на бизнес лидерите, който предоставя престижна платформа за отговорните компании и техните успешни и вдъхновяващи кампании в подкрепа на хората, обществото и природата. При откриването председателят на БФБЛ Левон Хампарцумян подчерта ролята на отговорния бизнес за създаването на устойчива икономика и благоденствие за цялото общество.
Голямото отличие „Инвеститор в обществото“ спечели Лидл България с инициативата „Ти и Lidl за нашето утре: трансформацията“.
Yettel България взе златото в „Инвеститор в знанието“ – категорията с най-много кандидатури тази година, с програмата си за безопасен интернет и развитие на дигитални умения.
„Инвеститор в околната среда“ е Foodobox с едноименното мобилно приложение, което се бори с разхищението на храна и за три години е допринесло за 75 тона по-малко СО2 емисии.
Vivacom се класира на първо място в „Инвеститор в човешкия капитал и условията на труд“ със своята Лятна стажантска програма.
Yettel България заслужи и големия приз в категория „Многообразие на работното място“ с цялостната си политика за многообразие и приобщаване, която включва програмата за хора с различни възможности „Рамо до рамо“, младежките програми Hub by Yettel, Втора смяна и други. Категорията бе въведена в конкурса преди четири години и цели да популяризира Хартата на многообразието – съвместна инициатива на Българския форум на бизнес лидерите и Центъра за изследване на демокрацията за насърчаване на политиките за недискриминация, равнопоставеност и приобщаване в работна среда. Хартата в България е част от европейската платформа, която обединява 26 национални харти. Наградата предоставя на отличените две допълнителни възможности – да споделят своя опит и добри практики на предстоящ уебинар за многообразие на работното място, организиран от БФБЛ, и да присъстват на официалното откриване на Европейския месец на многообразието в края на април в Брюксел.
Кампанията Giving Friday на dm България зае първото място в категория „Маркетинг, свързан с кауза“.
Foodobox грабна и приза за „Най-добра социална политика на малко или средно предприятие“. През платформата на компанията ресторанти, пекарни и супермаркети продават с намаление продуктите си с изтичащ срок на годност на крайните потребители.
В конкуренция с всички 126 кандидатури, участвали в конкурса, Paysafe България взе специалната награда „Engage“ със своята КСО програма за подкрепа на местната общност, развивана в партньорство с граждански организации и подобрила живота на деца, възрастни хора, жени в риск и много други. Това отличие се връчва за цялостна ангажираност и участие на служителите, а носителят се определя от Британското посолство в София.
Пълен списък с отличените компании и проекти може да бъде намерен тук. Българският форум на бизнес лидерите (БФБЛ) организира влиятелния конкурс eжегодно от 2003 г. насам, за да насърчи добрите ESG практики и да популяризира корпоративните програми с най-голямо въздействие. В състезанието с мото „Дай добър пример“ участват компании от всички сектори на икономиката от цялата страна независимо дали са членове на БФБЛ или не. Така конкурсът предоставя широка и представителна картина на ангажираността на частния сектор с решаването на редица обществени предизвикателства. Победителите се определят от независимо и обективно жури от уважавани експерти от НПО сектора, институциите, бизнеса, академичните среди и медиите, а победителите в седемте категории на конкурса и носителят на специалната награда получиха статуетки, изработени от художника Никола Енев.
Престижната церемония включваше представяне на всички номинации, като техни резюмета са публикувани в архива на Наградите на сайта на БФБЛ.
Водеща на събитието беше Евелина Павлова, а за настроението в залата се погрижиха музиканти от Quarto квартет.