След серия от репортажи на bTV, премиерът Бойко Борисов разпореди проверка как се отпускат субсидии за превоз на пътници в слабо населените райони. От бранша на превозвачите предупредиха, че много села в страната са без обществен транспорт и връзка с големите градове.

Въпреки че курсовете се финансират от държавата, транспортните фирми не желаят да изпълняват много от тях. Те преценяват, че нямат сметка да поддържат маршрута и го закриват. Минусите в бюджетите им идват от нелегалните превози, които обират голяма част от клиентелата, убедени са от бранша. 

По разпореждане на премиера транспортното министерство трябва да извърши проверка във връзка с отпускането на субсидии за превоз на пътници по нерентабилни автобусни линии в слабо населени планински и гранични райони в страната.

Премиерът проведе среща с транспортния министър Росен Желязков и председателя на Конфедерацията на автобусните превозвачи Магдалена Милтенова, съобщиха от правителствената информационна служба.

Борисов разпореди да се проверят всички конкретни случаи, изнесени в медиите. „Повече пари сме дали, а има недоволни хора, това няма как да се случва”, заявява министър-председателят.

Той изтъква, че са отпуснати 4 милиона лева повече за дотиране на линии, които са за малки населени места.

Борисов поиска да се мисли в посока промяна на модела – за повече справедливост и отговорност, не само от държавата, а и от общините в субсидирането и компенсирането на обществените автобусни превози. Премиерът поиска и конкретни мерки срещу нерегламентирания сив сектор в транспорта.

Председателят на Конфедерацията на автобусните превозвачи Магдалена Милтенова заяви, че от организацията са отворени към всички предложения на транспортното ведомство за „изсветляването“ на бранша и подобряването на транспортните услуги.

Според бранша нелегалните превози саботират и превозвачите, и държавата, и затова трябва да бъдат инкриминирани.

Очаква се другата седмица в серия от срещи държавата и представители на превозвачите да обсъждат още мерки за справяне с нелоялната конкуренция.