Проверки по европейски модел спират корупцията по пътищата. Способът беше представен пред всички началници на Пътна полиция от цялата страна на семинар в Трявна.
Когато на пътя вместо двама, видите десет пътни полицаи, вероятността да се разминете с някой лев, вместо акт, автоматично се свежда до минимум. На това основно е базиран европейският модел за проверки на пътя, който се прилага у нас от по-малко от година и то само в някои дирекции на МВР. Днес обаче широкообхватният модел беше представен на всички началници на КАТ в страната и се очаква той да бъде прилаган все по-често.
„Неслучайно служителите са разделени на групи така, че няма как да има корупция. А гражданите го приемат добре и се чувстват по-сигурни”, казва комисар Антон Антонов, началник отдел „Пътна полиция”.
По време на проверката пътните полицаи се разделят на три групи. Първите спират колите, вторите проверяват, а третата група наказва. В района на Габрово този тип проверки се прилагат от миналата година. Пътните полицаи са били обучени от холандските си колеги. В същото време обаче никой от проверените в региона шофьори не беше попадал на такъв тип проверка досега.
В Трявна стана ясно още, че старите радари за скорост ще останат в миналото. В колите на пътните полицаи след септември ще има устройства с камери.
Причината - към момента България е единствената държава в Европейския съюз със стари радари в патрулите по пътищата, които не отговарят на съвременните изисквания.
През март в приключила акция по осъвременяването на техниката за проследяване на нарушителите, налична в полицейските автомобили - били са сменени около 140 радара в колите, каза още Антонов. От 14 май ще започне и монтирането на нови 42 радара като целта е да се улесни работата на пътните полицаи по регистрирането на нарушенията и наказването на шофьорите.