Зачестилите случаи на кражби на гориво, извършени от служители на БДЖ подтикнаха ръководството на дружеството да помисли за конкретни мерки, които да предотвратят подобни деяния. Една от възможностите, които се обмислят сериозно е директен доставчик на гориво да зарежда локомотивите, съобщи изпълнителният директор на холдинга Йордан Недев.
Мярката за директно зареждане на локомотивите предвижда практически да няма складово стопанство за гориво. Според Недев липсата на цистерни била единственият начин да се ограничи достъпът на служителите до горивото.
Преди година и три месеца композициите са се зареждали с 20-26 цистерни на месец. В момента тази цифра е паднала до 17-18, а в някои месеци потреблението пада до 10 цистерни. Средното количество изхарчено гориво е драстично по-малко, но това не е заради намалени нужди, коментира още шефът на железниците.
Сред другите планирани от ръководството на БДЖ мерки са въвеждане на денонощно видеонаблюдение в депата и особено в локомотивите. Обмисля се и електрифициране на няколко коловоза, предназначени за маневрена дейност в района на депата.
В БДЖ довършвали и друга предохранителна мярка - инсталирането на GPS-системи. От дружеството предвиждат и подобряване на осветлението, оборудване със сигнално-охранителни системи и завишаване на контрола за достъп до помещенията в депата.