Българска технологична компания създаде кризисен мониторинг център за пациенти със симптоми на коронавирус. Фирмата „Чек Пойнт Кардио” прави телемониторинг на пациенти от дистанция. Устройство се поставя на тялото на пациента, а софтуер обработва данните и ги изпраща в центъра. Там лекари и сестри наблюдават денонощно пациентите, предаде БГНЕС.

„Това означава, че един пациент вкъщи е наблюдаван все едно е в интензивното отделение с всички параметри. При влошено състояние лекарите могат своевременно да реагират по телефона с лекуващия лекар или със самия лекуван“, обясни представителят на компанията Ружица Гугуловска

„Чек Пойнт Кардио“ съществува от няколко години както на българския, така и на световния пазар.

Опитът на българската компания е успешно приложен в няколко европейски държави. На 7 март министърът на здравеопазването на Румъния излезе с информация към всички негови колеги в ЕС, че мониторинговият център вече наблюдава техните пациенти със симптоми за коронавирус.

От следващата седмица ще започне дейност в Италия, Австрия, Северна Македония, Хърватия, Гърция и Израел. Запитване има дори от Колумбия.

Според Гугуловска по този начин се дава възможност на болниците да съкратят леглата в карантинните отделения за коронавирус. Освен това инвестицията в нови отделения ще е излишна, защото пациентът може да си стои вкъщи и да бъде наблюдаван през цялото време.

„Същевременно технологията ще ограничи значително разпространението на този вирус. Нашето устройство дава възможност да се локализира пациентът и да се следи дали действително спазва карантинната изолация“, допълни тя.

Гугуловска се надява, че в близките дни ще може да се организира използването на системата и при българските граждани. Според нея „Чек Пойнт Кардио“ може да превърне България в първия телемониторингов център, който ще се бори срещу COVID-19.