Автосервизите в общ регистър. Това, според бранша, ще сложи край на некачествените услуги и на ремонтите без гаранция.
По данни на КАТ, една четвърт от катастрофите у нас са заради технически неизправни коли.
В Бургас са регистрирани около 60 сервиза, 4 пъти повече работят нелегално. Част от тях в т.н. „сервизно гето", което се намира само на метри от КАТ. Там ремонти се извършват на приятелски начала, а официално сервизите са гаражи.
По неофициални данни, три четвърти от автосервизите са в „сивия" сектор. В тях няма как и да получите гаранция за ремонта на колата си. Румяна вече е попадала на мошеник.
„Платих добра сума и човекът каза, че мога да тръгна на път. Още на стотния километър на магистралата изскочи лостът на скоростната кутия и колата спря”, казва Румяна Любенова – потърпевша.
Дори и легални, автосервизи не гарантират безопасно шофиране, защото не знаят как и откъде са внесени резервните части. „Има много фалшиви части... Не може една част оригинално си идва с една марка, слагаме я същата марка, изкарва една година, пък преди това е изкарала 10 години”, коментира Валентин Димитров - собственик на автосервиз.
„Това става с въвеждане на регулация на автосервизната дейност - да имат съответните специалисти, да имат съответното оборудване и да влагат резервни части от доказани вносители”, обяснява Емил Германов - председател на Съюза на автосервизите.
Сега сервизите се проверяват единствено от данъчните. Целта е с вкарването им в регистър да са под контрола на Автомобилната администрация. Искането на бранша е промените в Закона за движение по пътищата да влязат за гласуване до половин година.