Точно 2820 души са харесали новото българско туристическо лого, което провокира скандал заради вида и цената си. Това разкри пред bTV ръководителят на проекта проф. Стоян Желев, който е специалист по маркетинг.

Сред анкетираните освен българи, има 120 китайци, както и 100 наши и още толкова чужди туроператори. Оказа се обаче, че българското лого е представено през януари, а киргизстанското, на което прилича, е публикувано още миналия септември.

Директорът на дирекция „Маркетинг, реклама и информация в туризма” в и8кономическото министерство – Анелия Генова, бе категорична, че двата запазени знака не си приличат.

„Поръчката беше открита. Включваше не само визуалната част, а цялостна система от стратегии”, обясни тя. По думите и материалите, свързани с логото, ще бъдат преведени на 10 езика. Точната цена на проекта е 1,348 млн. лв. като от думите на Генова става ясно, че офертата на проф. Желев и екипа му не е била нито най-ниската, нито най-високата.
 
Междувременно обаче министърът на икономиката, енергетиката и туризма Делян Добрев възложи на изпълнителите на поръчката за изработването на туристическото лого да го променят.