Само за два дни 114 пациенти са се оплакали на горещата линия на Министерството на здравеопазването. 53 от сигналите са били за принуждаване към нерегламентирани плащания, съобщи пресцентърът на ведомството. От обявяването на телефона за оплаквания през декември 2010 г. досега жалбите за изнудване за пари са едва 212.
Последните сигнали са за непредвидено дарение за очна операция, за заплащане на сърдечна операция на дете, както и за допълнително заплащане на медицински услуги, които се поемат от Националната здравноосигурителна каса.
Специализираното звено "Гореща линия" е създадено през декември 2010 г., телефоните за връзка са 9301152, 9301253 и 9301259, а електронният адрес - [email protected]. До днес са получени над 15 000 запитвания, сигнали и молби за съдействие.