1 USD
1.82447 BGN
Петрол
Bitcoin
$64,461.2

Тази година ще бъдат продадени луксозни часовници за 30 млрд. долара

Тази година ще бъдат продадени луксозни часовници за 30 млрд. долара

Очаква се те да нараснат до над 37 млрд. долара до 2032 г., тъй като световното богатство се увеличава, а поколението Z и милениалите проявяват все по-голям интерес към механичните часовници от висок клас

Гигант в областта на луксозните стоки LVMH се опитва да спечели дял от световния бизнес с луксозни часовници с новосформирано подразделение за часовници и редица нови модели на по-високи цени, пише CNBC.

Продажбите на луксозни часовници в световен мащаб се оценяват на около 30 млрд. долара през тази година, според фирмата за пазарни проучвания IMARC Group. Очаква се те да нараснат до над 37 млрд. долара до 2032 г., тъй като световното богатство се увеличава, а поколението Z и милениалите проявяват все по-голям интерес към механичните часовници от висок клас.

През 2023 г. подразделението за бижута и часовници на LVMH отчита продажби в размер на 11,8 млрд. долара, което представлява 7% увеличение на органичния растеж. Луксозният гигант вече има 10 марки часовници, включително TAG Heuer, Hublot и Zenith, заедно с модни и бижутерски марки като Louis Vuitton, Bulgari и Dior, които също произвеждат часовници.

Миналия месец компанията назначи Фредерик Арно, 29-годишния син на председателя и главен изпълнителен директор на LVMH Бернар Арно, за главен изпълнителен директор на LVMH Watches, която включва марките TAG Heuer, Hublot и Zenith.

Анализаторите изчисляват, че продажбите на тези три марки са достигнали около 2 млрд. долара през миналата година.

Очаква се Фредерик Арно, който лансира редица изключително популярни нови модели в TAG Heuer, да пренесе фокуса си върху иновациите, авангардните материали и креативния дизайн в по-голямата група марки. Анализаторите твърдят, че LVMH може да продължи да придобива атрактивни марки, ако има такива.

В интервюта за CNBC по време на Седмицата на часовника на LVMH в Маями главните изпълнителни директори на марките заявиха, че 2024 г. вече се очертава да бъде по-силна от 2023 г., когато нарастващите лихвени проценти и страховете от рецесия намалиха търсенето. Ръководителите казват, че са особено окуражени от устойчивостта на американския потребител на луксозни стоки.

"Всичко е въпрос на цикли, а красотата на Америка е, че циклите са много кратки", каза Беноа дьо Клерк, главен изпълнителен директор на Zenith. "Преминаваме през възходи и падения и всичко останало, но днес мога да ви уверя, че Zenith определено е в подем с добро сцепление на американските пазари."

"Продадохме повече бижута от висок клас, повече часовници от висок клас, повече чанти от висок клас", каза Жан-Кристоф Бабен, главен изпълнителен директор на Bulgari, показвайки един от най-желаните часовници Serpenti Secret от жълто злато на Bulgari, който се продава за 350 хил. долара.

TAG Heuer, чиито корени са в автомобилните състезания, постигна огромен успех с часовника си Carrera Plasma, в който се използват диаманти, отгледани в лаборатория. Цената на Carrera Plasma Diamant d'Avant-Garde Chronograph Tourbillon е над 500 хил. долара и има списък с чакащи за повече от две години.

TAG Heuer представи и Carrera Glassbox Chronograph с тиловозелен циферблат, който препраща към нюанса на зеленото, използван в автомобилните състезания през 20-те и 30-те години на миналия век.

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст

Свързани статии

Галерии