1 USD
1.82447 BGN
Петрол
Bitcoin
$62,986.0

АПИ: Камерите на тол системата засичат скоростта, но МВР все още не може да налага глоби

АПИ: Камерите на тол системата засичат скоростта, но МВР все още не може да налага глоби

В момента се провеждат замервания и изпитания за сертификация на оборудването

През 2019 г. България въвежда електронното отчитане на пътни такси – винетки и тол, като съвременен начин за събиране на такси за ползване на републиканската пътна мрежа. Събраните по този начин финансови средства следва да се използват за поддръжка и развитие на съществуващите и изграждане на нови пътища, както и за пътна безопасност. 

Възможно ли е обаче данните за скорост от тол системата да се използват от МВР за контрол на движението по пътищата и налагат ли се глоби? За bTV Бизнес новините от Агенция "Пътна инфраструктура" отговориха, че в момента се провеждат замервания и изпитания като част от процедурата за сертификация на съществуващото оборудване и системата от Българския институт по метрология

От АПИ посочват още, че сертификацията е необходима, защото без нея актовете за нарушения, засечени от камерите биха могли да бъдат оспорени по съдебен ред. Целта е да се гарантира, че системата отговаря на всички юридически и технически изисквания, за да бъде осигурен надежден и ефективен контрол на движението. Внедряването й ще подобри пътната безопасност и ще намали броя на пътнотранспортните произшествия.  

Необходими са и промени в Закона за движение по пътищата, подчертават от АПИ. Те ще прецизират правомощията на МВР при използване на данни от нея и възможността за налагане на санкции при установени нарушения. С тях се въвеждат нормативни изисквания и регламентация на нарушение на средна скорост, като за място на извършеното нарушение се счита участъка от пътя, на който то е установено. Промените за изменение и допълнение на нормативната база се процедират от МВР.

Снимка: БГНЕС

Нужно е и надграждане на електронната система за събиране на пътни такси с функционалности, свързани със секционен контрол на средната скорост на преминаващи през стационарните контролни точки пътни превозни средства. След като приключи процесът по сертифициране, надграждане на системата с необходимите функционалности и са приети необходимите законодателни промени,  МВР ще има възможността да използва данните от измерванията за правоприлагане. 

Изпраща ли се в момента информация от тол системата към КАТ?

И в момента, данни за скоростта на пътните превозни средства, преминаващи през стационарните контролни точки на НТУ се изпраща към МВР, отговарят от АПИ. Тези данни предоставят информация за движението на пътните превозни средства и потенциалните нарушения на скоростта. Въпреки това, е важно да се подчертае, че МВР в момента не може да налага глоби за нарушения, засечени чрез тази система, поради процеса по сертификация от Българския институт по метрология.

Могат ли да бъдат санкционирани шофьорите?

Към момента МВР не може да използва данните от измерванията за правоприлагане. Това ще бъде възможно след като приключи процесът по сертифициране, надграждане на системата с необходимите функционалности и са приети необходимите законодателни промени. 

Предложената система за измерване и секционен контрол е за средна скорост на принципа от рамка до рамка, казват още от Агенция "Пътна инфраструктура". 

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст

Свързани статии

Галерии