Наслушахме се на оправдания на институциите - пожарна, полиция и бърза помощ, те просто не бяха там навреме както винаги. Както винаги не бяха адекватни - не знаеха какво да правят и не взимаха решения за бързо излизане от ситуацията. Нямаше кой да ни предупреди половин час по-късно. Аз лично щях да попадна в катастрофата на 5 юли като бях от първите спрели движението непосредствено след последната верижна катастрофа, след тунела. Намалих скоростта в 06:50 часа поради внезапно навлизане в гъста мъгла, която първоначално помислихме, че е дим, тъй като миришеше силно на изгоряло, но след като се огледахме установихме, че ни заобикаля от всякъде и следователно е примес с мъгла. Същото направиха и колите около мен след като видяхме святкащи с фарове насрещно движещи се МПС-та и водача на едно от тях с ръка през прозореца размахващ оранжево парче плат. Тогава си казах има нещо сериозно, включих аварийните светлини и започнах да спирам движението заедно с колите около мен. Първите снимки са от около 06:30 часа, 40 мин след последната катастрофа ясно се вижда вече разсейващата се гъста мъгла, и че на мястото няма нито полиция, нито пожарна, и присъства само една линейка, на която помагаха цивилни хора носейки ранени през мантинелите. След като първият сигнал е бил регистриран около 06:00 часа не мога да разбера къде бяха екипите и 13-те линейки които твърдят че са били изпратени незабавно. Картината беше потресаваща. Хора вадеха хора от смачканите автомобили заради липса на специализирани служби. Ранени лежат по асфалта, окървавени, деца пищят, смачкани хора викат от колите за помощ и това в продължение на час и половина от моето пристигане до 08:30 часа. Появиха се полицаи и пожарникари лутащи се наоколо без точна представа какво правят. Питахме какво става - пожарната идваща от тунела не можела да премине. Няколко цивилни организирахме колите да преминат в едната страна за да може да премине пожарната - случи се, но заклещеният човек в микробуса продължаваше да стене още половин час преди някой да понечи да му помогне. Само цивилни го успокояваха. Когато ги питахме защо още няма никой, униформените отговориха, че нямало как да минат и тогава им казахме че ако бяха освободили движението щяха да имат възможност да обслужат катастрофата много по бързо и ефективно. Те за мой ужас питаха как. Отговорът ми беше ами като отрежете мантинелата например и тогава се почна тюхкане как да го сторят. Наложи се да получат обаждане от високо ниво за да се стегнат и да започнат да го правят. В около 09:30 часа пристигна АПИ заедно с "шефа" им и започнаха да режат. Счупиха си диска на машината (вижда се на снимките) - друг няма, чакаха. Дойдоха пожарникари, започнаха и те да режат - пак не става. После един човек, служител в АПИ, сръчен, се захвана и нещата започнаха да се случват реже бързо и адекватно, другите гледат. Тръгнаха да свалят първото парче, падна на краката им - некоординирани, местят го - удрят се. както и да е... хората чакат... Ако това беше адекватната им реакция за която не говорят пред репортерите да попитат хората присъствали и видели ужаса като мен. За пореден път разочарованието и възмущението е неописуемо. Надявам се да съм бил полезен. Благодаря ви! С.Т.