За периода от януари 2004 до лятото на 2005 година през митницата в Малко Търново са минали хиляда 86 камиона с цимент с общо тегло над 35 хиляди тона.
Митническите нарушения са извършвани от две фирми - едната е изготвяла и подавала декларациите За всички курсове са използвани 25 бетоновоза Циментът е откарван в няколко бетонови възли, като един дори е нямал разрешение за експлоатация.
От НСБОП съобщиха ,че единият от нарушителите бетонов възел "Спектър" ООД в село Тънково. Собственикът на фирмата Станимир Георгиев в момента е в чужбина, но по телефона заяви че обвиненията не отговарят на истината и след като се върне ще докаже това с документи. Той допълни,че само преди няколко дни от НСБОП са изискали митническите декларации за проверка и той им ги е дал.
Документите за вноса са подавани от бургаското митническо бюро "Сим Марко".От там също твърдят ,че всички документи са били изрядни и държавата не е ощетена.
Полицейското разследване,обаче показва че от митницата не упражняван физически контрол на каргото с цимента. В Бетоновозите са пресичали границата по 2 - 3 пъти на ден, а документите за вноса са подавани накуп със закъснение ,след като вече стоката е била реализирана на вътрешния пазар. От митницата в Бургас също са назначили вътрешна проверка по случая. От там отказаха информация с мотив ,че е образувано следствено дело.
От НСБОП работят по версията че в циментната далавера са замесени гранични и митнически служители.
Операцията е проведена съвместно с Окръжна следствена служба-Бургас, служители на Агенция "Митници"и РЗБОП-Бургас
Нова схема за внос на строителни материали и последващо отклонение от режим "транзит" разкриха антимафиотите от НСБОП. В операцията, проведена съвместно с Окръжна следствена служба-Бургас, участваха служители на Агенция "Митници"и РЗБОП-Бургас.
Всички действия бяха наблюдавани от ВКП и окръжната прокуратура на морския град. До този момент в Агенция "Митници" няма регистриран подобен случай за отклонение от транзитен режим на толкова голямо количество внос от едни и същи фирми и лица.
Проверка на вноса на турски цимент през ГКПП Малко Търново за периода от януари 2004 до лятото на 2005 година установява, че от общо 2500 регистрирани влизания на камиони с цимент, насочени към Териториалното митническо управление-Бургас, 1086 камиона с общо тегло около 35 000 тона цимент са минали през границата, но са били отклонени по пътя към вътрешна митница, като целта е била строителният материал да бъде реализиран по-бързо на вътрешния пазар. Пред митническите власти на ТМУ-Бургас документите по вносовете са оформяни по-късно, без да е извършван физически, а в някои случаи и документен контрол.
Полицейското разследване на случая разкрива, че на митницата не е правен абсолютно никакъв физически контрол на каргото с цимент. Те са минавали безконтролно, като са пресичали натоварени границата по 2 и дори 3 пъти на ден. Документите на няколко вноса са подавани за обработка накуп със закъснение, след като вече стоката е реализирана на пазара, което е в нарушение на Закона за митниците и Правилника за неговото прилагане.
Митническите нарушения са извършвани от две фирми, като едната от тях е изготвяла и подавала митническите декларации. За всички курсове са използвани 25 бетоновоза. Циментът е откарван в няколко бетонови възли, като един от тях - в Поморие, няма необходимите разрешителни за експлоатация на съоръженията.
По време на операцията са проверени 10 обекта - офиси на фирми, свързани с престъпния механизъм. От тях са иззети митнически и счетоводни документи, касаещи вноса на цимент от южната ни съседка, както и компютърна конфигурация с информация за направения внос. В една от тях са открити заготовки на празни турски фактури на различни фирми и за различна по вид стока, както и печати на турски фирми. Наетите шофьори, които превозвали строителния материал са работели без трудови договори.
Заради липсата на какъвто и да е физически контрол при влизането на товара на 1086-те камиона никой впоследствие не може да каже какво точно е имало в тях. Спецполицаите работят и по версия, според която престъпният механизъм е бил реализиран чрез подкупване на държавни служители на МВР и Агенция "Митници".
До дни ще бъдат повдигнати обвинения за престъпления по служба на митническите служители, които не са упражнили задължителния документен и физически митнически контрол при обмитяване на цимента при ТМУ-Бургас.
По случая е образувано следствено дело.
През ноември НСБОП обяви резултатите от подобна операция за установен нерегламентиран внос на цимент. Проверка тогава за периода от началото на 2004 г. до средата на 2005 г. установява различия между записите в журналите на Агенция "Митници" и на Гранична полиция на ГКПП Малко Търново при вноса на цимент.
