Преминаване на червено, движение по трамвайните релси, преминаване от най-лявата лента в най-дясната, за да се качи пътник. Това са само част от нарушенията на маршрутните таксита, заснети от Пътна полиция. На специални беседи в КАТ шофьорите на маршрутки виждат грешките си и тежките последствия от тях.
"Аз съм сниман 3 пъти тука в такава касетка за 10 минути 11 нарушения, но в нито едно нямам подгонен пешеходец, заплашена кола. Минавам си като магьосник. Професионално си минавам, използвам творчество не може да си дърводелец и да караш кола", казва шофьорът Минчо Минчев.
Маршрутните таксита в София са 400. Според служители на КАТ голям е проблемът, че не е уреден статутът на тези коли. Те не са нито таксита, нито градски транспорт и не могат да ползват някои привилегии на такситата или да спират на спирките на обществения транспорт. Основен е и проблемът със скоростта, която маршрутките развиват, за да не изостанат от графика.
"Преди месец и половина с колеги от негласния контрол бяхме излезли и покрай нас по "Цариградско шосе" прелетя маршрутка с 137 км\ч пълна с пътници", разказва ст.л-т Божидара Петкова - КАТ - СДВР.
По данни на КАТ от началото на годината са станали 45 произшествия с маршрутки. 10 от тях са тежки.
Според шофьорите на маршрутки на движението в столицата най-много пречат неделните шофьори и паркираните на платното коли.
