След представянето на iPhone 7 и iPhone 7 Plus, американският технологичен гигант „Епъл” представя днес нови версии на своите преносими компютри MacBook.
Първият нов продукт е ново основно приложение за AppleTV, което събира на едно място съдържание от различни социални мрежи и видео платформи (сред които обаче не е "Нетфликс"). То ще е достъпно и за смартфоните и таблетите на компанията. Можем да го очакваме до края на годината.
Основният акцент обаче е новия MacBook Pro. Направен от алуминий, той има малък тъчскрийн (т.нар TouchBar), който показва допълнителни опции според използваното приложение. Според компанията, това е "реквиемът на функционалните клавиши". Поради тази причина и голяма част от събитието беше посветено именно на малкия допълнителен екран.
Неговата концепция вероятно е по-позната на геймърите и по-специално на почитателите на "Нинтендо". Преди около десетилетие японците изкараха джобната конзола DS, която разполагаше с два екрана, в които се разделяха елементите от интерфейса на игрите.
Както обикновено, 13 и 15-инчовите модификации са по-тънки и по-леки от предходните. Разликата в обема и при двата е около 20% в полза на модел 2016.
Екранът на по-големия е 67% по-ярък и по-контрастен от миналогодишния и е в състояние да изобрази с 25% повече цветове. Той се задвижва от четириядрен i7 Skylake процесор, има 16GB DDR4 RAM памет, до 2TB SSD, Radeon Pro видеокарта и подобрени аудио възможности.
По-малкият ще е с двуядрен i5/i7, 8GB RAM Iris графична карта и ново по-бързо SSD.
И двата модела имат по четири универсални Thunderbolt портове, които могат да се ползват и за зареждане.
Тракпадът, който поддържа ForceTouch, вече е два пъти по-голям. "Епъл" са пожалили изхода за слушалки, но в графата "безсмислено премахнати компоненти" влиза четецът за SD карти. Отключването на лаптопите за първи път е възможно с помощта на TouchID, осигурен от специален чип.
Батерията и на двата лаптопа трябва да е достатъчна за 10 часа работа.
Почитателите на леката MacBook Air серия днес не получиха нищо конкретно. От презентацията обаче стана ясно, че е добре да погледнат опростената версия на по-малкия Pro модел - с нормални функционални клавиши и по-малко портове, но и за по-малко пари от "батковците" - 1499 долара срещу 1799 за другия 13-инчов и 2399 за 15-инчовия.
Събитието бе под надслов "Здравейте отново" по аналогия със "Здравейте", изписано на екрана на първия Macintosh при представянето му преди повече от 30 години и "Здравейте (отново)" при представянето на върналия компанията сред големите на пазара iMac през 1998 г. Освен това, през тази седмица се отбелязват 25 години от първия лаптоп на компанията - PowerBook (6,8 млн. ПЪТИ по-бавен от днес представените MacBook Pro машини, както разбрахме в хода на събитието).
През последните години традиционните компютърни системи на „Епъл” са в по-малка степен под прожекторите в сравнение със смартфоните, таблетите и „умните” часовници на компанията. Представените днес модели MacBook са първите, в работата по които покойният вече Стив Джобс не е имал никакво участие.
Те ще трябва да се борят в среда, в която "Епъл" не е единствената компания, която предлага на потребителите оптимално съчетани хардуер и софтуер. В света на преносимите устройства "Гугъл" най-накрая намери верния път чрез Pixel серията, а при компютрите "Майкрософт" развиват все по-успешно Surface като таблети, лаптопи и интегрирани решения, забележително приличащи на тези от "ябълковия" гигант.