Стотици недоволни клиенти на „Топлофикация“ – Перник излязоха на протест срещу дружеството заради непрекъснатите аварии и липсата на топлоподаване.
След десетки сигнали и липса на парно от близо месец от Министерството на енергетика започват проверки в теца.
Потребителите посочват, че дори когато го има, парното често е твърде слабо. Така се налага да се отопляват на ток, въпреки че са топлофицирани и плащат за услугата.
Гражданите настояват и за намеса от страна Комисията по енергийно и водно регулиране.
По-рано днес, в предаването „Тази сутрин“, недоволни граждани се оплакаха, че „Топлофикация“ отказва компенсация на абонатите лоялни платци. „Излиза, че трябва ние да ги компенсираме“, възмутиха се те.
Недоволен перничанин разказа, че за последния месец е платил 100 лв. сметка, а около 20 дни топлоподаването е било много слабо и в една от стаите му температурата е 13 градуса.
Възмутените граждани попитаха и защо се правят профилактики, след като няма никакъв ефект.
Директорът на дружеството инж. Любомир Спасов коментира, че по-сериозните проблеми с топлоподаването са от 19 февруари. Преди това прекъсванията са били в рамките на няколко часа на ден или денонощие, което е нормално.
„Хората, които нямат договори с нас, плащат това, което е отмерено от измервателните уреди в абонатните станции и районните им разпределители, т.е. няма как да платят повече от това, което е отразено от тези уреди. Останалите, които са на договор, плащат сериозно редуцирана сметка и тя е свързана с договора „Лоялен клиент“. Тази редукция на сметката средно годишно е минимум 30%, затова плащат сметки от порядъка на 80 – 100 лв.“, каза Спасов.
Вижте повече във видеото:
Същевременно министърът на енергетиката Теменужка Петкова разпореди екип на Министерството да извърши проверка в „Топлофикация“ – Перник. Ще бъдат проверени поддържаните от дружеството резерви от горива, както и техническите условия за топлоснабдяване.
Резултатът ще бъде оповестен в петък, 9 март.
В началото на проверката заместник-министър Красимир Първанов обяви, че сметките на абонатите на „Топлофикация“ – Перник ще бъдат коригирани, като периодът, в който топлоподаването е било прекъснато, няма да бъде фактуриран.
Към момента топлоподаването към абонатите е възстановено и дружеството работи в нормални експлоатационни параметри.