Десетки са клиентите, които вече са платили за екскурзиите в обявилия фалит туроператор „София тур и холидей“.
От вчера bTV търси собственика на фирмата, но той не може да бъде открит на посочените адреси. Клиентите обаче са получили имейл, „в който ни пожелават приятни празници и да се обърнем към застрахователя“, разказа една от тях – Лилия Тенева.
От Министерството на туризма също съветват потърпевшите да се свържат със застрахователната компания, защото преди седмица „София тур и холидей“ са подновили застраховката си за 450 хил. лева.
Според председателя на Комисия за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов връщането на парите на клиентите след фалита е гарантирано.
„Но в България единственият способ, по който това се случва, е застраховката „Професионална отговорност“ на туроператора“. Такава застраховка има (...) Така че е много вероятно всички засегнати да възстановят своите пари“, каза Маргаритов в предаването „Тази сутрин“ по bTV. Добави обаче, че това изисква време.
В съобщение в сайта си „София тур и холидей“ обвини други туроператори и Министерството на туризма, че са саботирали дейността им.
„Министерство по никакъв начин не е предприемало действия за заличаване на фирмата „София тур и холидей“ – увери Лиляна Арсова от Министерството на туризма. – Миналата година при нас е имало сигнал, препратили сме го на Комисия за защита на потребителите (КЗП) и от отговора е ясно, че не са установени нарушения по закона на туризма“.