Пътници на нискотарифната авиокомпанията „Уиз Еър” отново бяха свалени от самолета заради дублирани места. Вече трети ден клиенти на компанията са блокирани с часове на летището в очакване на следващият полет.

Припомням европейските правила за компенсация на пътниците при дублиране на места. А те са:

* При разстояние 1500 км или по- малко имаме право на 250 евро обезщетение.

* От 1500 до 3500 км можем да изискваме 400 евро компенсация.

* При разстояние по голямо от 3500 км авиокомпанията ни дължи 600 евро. 

Ако обаче сме се отказали доброволно от мястото си и сме предпочели друг полет - нямаме право да изискваме компенсация.

Тази сутрин близо 40 души не успяха да се качат на полет на „Уиз еър”, за който са си купили билет. Това се случи само няколко минути преди излитането на самолета.

Те чакат следобедния полет, който е 7 часа по-късно от техния.

От авиокомпанията потвърдиха за bTV, че наистина са направили резервации за повече места, отколкото има на борда.

След репортажите за блокирани на летището хора министърът на транспорта Ивайло Московски разпореди проверка на ситуацията с полетите на „Уиз еър”.

Дирекция „Гражданска въздухоплавателна администрация“ ще извърши проверки за безопасността на полетите, техническото състояние на самолетите, документацията и екипажите на превозвача, както и дали компанията е спазила своите задължения за гарантиране правата на пътниците.

Българската страна няма правомощията да извършва цялостни проверки на дейността на авиокомпании, регистрирани на територията на друга държава, но ще изпрати официално искане до унгарските авиационни власти, които са надзорен орган на „Уиз еър”, уточниха от Министерството на транспорта.

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement