Една година след трагедията край Своге: Трябва ли да се проверят всички пътища у нас?

При тежката катастрофа тогава загинаха 20 души, а ремонтът все още притеснява живеещите в района

btvnovinite.bg

Публикувано в  09:43 ч. 26.08.2019 г.

Една година след тежката катастрофа край Своге, където загинаха 20 души, все още няма възмездие. Делото не може да влезе в съда. Експерти пък коментираха пътната настилка и опасенията, че вероятно съществуват още подобни опасни участъци:

„Има и още един въпрос - на колко пътища се е случила „фалшификацията”. Прокуратурата заяви преди ден, че не е тяхна работа да проверяват всеки един път. Но ако този път е предпоставка за смъртта на хората заради корупция или други факти, трябва да се проверят всички пътища”, смята  Настимир Ананиев, бивш председател на транспортната комисия в парламента.

След трагичния инцидент на мястото край Своге е направен ремонт на настилката, сменена е и мантинелата. Живеещите там обаче още се притесняват, че пътят е опасен, а тротоарът свършва в дерето и те трябва да вървят по пътя. На ден в района минават около 3500 коли, има и голямо движение на тирове. 

Според зам.-кмета на Своге Валентин Михайлов новата мантинела е доста по-добра. Той обясни, че подобна обезопасителна преграда се използва за разделение на магистралния път.

Снимка: bTV

Едва ли би спряла тир, но автобус, като падналия в дерето, вероятно да, смята Михайлов.

Според експерта по пътна безопасност Алекси Стратиев е направено доста за ремонта, но е хубаво да се прегледат всички планински пътища и тези с много завои.

За причиняване на смърт по непредпазливост на 20 души и на средни телесни повреди на 8, на съд ще бъдат предадени шестима – сред тях са директор на фирмата изпълнител на пътя, началникът на асфалтовата база, директор в пътната агенция, както и шофьорът на автобуса Григор Григоров, който е превишил скоростта с 13 км.

Снимка: bTV

Заради катастрофата с поста си се разделиха трима министри, а част от роднините признават, че все още чакат обезщетенията си.

Освен пътната настилка една от причините за многото жертви беше и непоставянето на предпазни колани. Според д-р инж. Русим Русимов, зам.-директор на Технотест АД, държавата е направила много в посока подобряване на законодателството за предпазните колани.

„Всички автобуси трябва вече да са с обезопасителни колани, те минават преглед на 6 месеца и се проверяват. Тези, които нямат, трябва да се спрат от движение. А старите автобус е необходимо да се преоборудват. Има вече актове за такива, които нямат”, обясни той.

Експертите бяха на едно мнение, че водачите и пътниците вече са се научили да поставят колани на предните седалки, а за да се случи това и на задните, трябват говорене, контрол и профилактика.

Вижте още по темата във видеото.               

БТВ Медиа Груп" ЕАД използва бисквитки и подобни технологии, включително и бисквитки на/от трети страни. Можете да продължите да ползвате нашия уебсайт без да променяте настройките си, получавайки всички бисквитки, които сайтът използва, или можете да промените своите настройки за бисквитки по всяко време. В нашата Политика относно бисквитките ("cookies") можете да ще научите повече за използваните от нас бисквитки и как можете да промените своите настройки. Моля, запознайте се и с нашата Политика за поверителност. Ползвайки уебсайта или затваряйки това съобщение, Вие се съгласявате с използването на бисквитки от нас.

Научи повече