След среща в МС: Тол системата тръгва от 1 март, но до 27 март превозвачите няма да бъдат глобявани

Превозвачите предупреждават, че системата няма да издържи

btvnovinite.bg

Публикувано в  20:45 ч. 26.02.2020 г.

Премиерът Бойко Борисов и ресорните министри проведоха извънредна среща в Министерския съвет с представители на превозвачите.

По-рано днес те предупредиха, че тол системата, която трябва да тръгне в неделя, няма да издържи и ще настъпи хаос, както и че превозните средства не са оборудвани с бордови устройства.

Въпреки това отлагане на тол системата няма да има, стана ясно на срещата. Тя ще тръгне на 1 март, както беше предвидено.

Премиерът и министрите дадоха отсрочка до 27 март за разрешаване на проблемите. В този диапазон от време превозвачите няма да бъда глобявани.

От бранша посочиха, че Националните доставчици за услуги (НДУ) искат допълнителна такса извън 7-те процента, които получават от АПИ, за да ползват превозвачите джипиес.

"В рамките на 7% се оправяте или не тръгва тол системата. Толкова. Тези хора отсреща са ми приятели. Изпълнихме всичко и ние, и вие. И сега в рамките на тези 7% трябва да се свърши всичко. Ако не свършите в рамките на тези 7%, няма тол система. Ясен ли съм", обърна се министър-председателят към шефа на тол системата проф. Олег Асенов.

Бизнесът вижда проблеми и при трите възможности за таксуване – бордови устройства, джипиес тракери и маршрутни карти.

„Тази система не е подложена на стрес тестове, тя няма да издържи това. Трябва да сте наясно – ще бъде пълен блокаж. Другият проблем е с маршрутните карти. Също не съм сигурен, че това работи“, заяви на срещата между превозвачите и АПИ Юли Ценков, който е представител на фирма-доставчик на данни.

„Направили сме стрес тест с 250 хиляди маршрутни карти на ден – такова нещо не се е случвало до момента“, отговори проф. Олег Асенов.

Проверка на bTV показа, че граничните пунктове са оборудвани с апарати за издаване на маршрутни карти.

Недоволството има и за условия, които се предлагат за бордовите устройства. 300 лева е единична цена, която една от фирмите предлага. Tаксата за обслужване и наем на устройство е висока, твърдят превозвачите.

„Някой реши, че нашата система ще трябва да е най-модерната в Европа, вследствие на това трябва да струва и апаратчето най-скъпо. Защо най-бедните си купуват мерцедеси не ми е ясно“, коментира Красимир Лалов от Националното сдружение на българските превозвачи.

Бизнесът твърди още, че няма алтернативни маршрути. 

Компания, която предлага бордовите устройства и обслужването им, вече съобщи, че  намалява цената за ползване на 5 лева и 90 стотинки месечно.

Тагове:

БТВ Медиа Груп" ЕАД използва бисквитки и подобни технологии, включително и бисквитки на/от трети страни. Можете да продължите да ползвате нашия уебсайт без да променяте настройките си, получавайки всички бисквитки, които сайтът използва, или можете да промените своите настройки за бисквитки по всяко време. В нашата Политика относно бисквитките ("cookies") можете да ще научите повече за използваните от нас бисквитки и как можете да промените своите настройки. Моля, запознайте се и с нашата Политика за поверителност. Ползвайки уебсайта или затваряйки това съобщение, Вие се съгласявате с използването на бисквитки от нас.

Научи повече