Напрежение сред превозвачите дни преди старта на тол системата на 1 март.
Този път проблем пред бранша се оказаха бордовите устройства, които ще се монтират в превозните средства.
Такива устройства ползват превозвачите, за да се движат по пътищата в чужбина. Подобни ще им трябват и за движение по нашата пътна мрежа със старта на тол системата.
Разгледай онлайн нашите промоционални брошури
На практика обаче бранша твърди, че условията при които ще ми се продастявт подобни устройства са крайно незигодни, а сроковете за монтиране в камионите и автобусите са твърде кратки.
Едва в края на миналата седмица превозвачите получили възможност да сключват договори за бордови устройства с фирмите доставчици. Сроковете обаче са дълги.
И още предложените договори от фирмите доставчици на устрйствата били за 2 години – твърде дълъг срок.
У нас устройството не се продава, може да се полрзва срещу 16 лева месечна такса и наем.
Таксата за бордови устройства у нас е по-скъпа от тази в други страни в Европа, твърдят превозвачите. В Унгария например депозита за една такава машинка е 50 евро и като прекратите ползването на машинката сумата се възстановява, твърдят те.
Така браншът изчислява че това ще му струва на година 15 милиона лева. А всяко оскъпяване на тази услуга ще рефлектира върху потребителите.
Едната фирма, представящи тези устройства обясни цената с поддръжката на огромна софтуеърна инфраструктура. От другата отказаха коментар.
Заради недоволството Пътната агенция е готова на срещи с бизнеса за изчистване на спорните въпроси. Тол системата обаче тръгва на 1 март, защото има и алтернативи на бордовите устройства - маршрутни карти и джи пи ес тракери, категорични са от агенцията.