Техническа авария в стар локомотив - това е най-вероятната причина за снощния пожара във влака София-Варна. За момента е изключена версията човешка грешка. 214 пътници бяха евакуирани снощи, след като пожар изпепели локомотива и два от вагоните на композицията.

След пожара пътниците попаднаха и в окото на силна буря и бяха поразени от гръмотевица. Посрещачи чакаха с часове най-бавно движещия се бърз влак в историята на родната железница.

Пътниците от изгорелия влак пристигнаха на гара Варна с четири часа закъснение. Влакът е минал технически преглед вчера сутринта, преди да тръгне от София. Локомотивът, който се е запалил обаче е бил стар.

Часове след като тръгва от София лумва пожар в локомотива

Инцидентът става на около километър преди гарата на търновското село Ресен. В последствие огънят обхваща първите два вагона. Пътниците са имали време да се изнесат. Превозени са с автобуси до Горна Оряховица, откъдето се прекачват на друг влак за Варна. Той пък е поразен от гръмотевица и влакът изчаква още 2 часа за отстраняването на повредите по контактната мрежа, по която тече 25 хиляди волта ток.

Призори голямото пътуване приключва успешно

„Това пътуване беше може би нещо типично за нас, за съжаление. Пожарът, след това с дългото чакане, защото бяхме насред нищото, нямаше как да стигнат нас автобусите...”, коментира една от пътничките. Министърът на транспорта Ивайло Московски назначи комисия за разследване на инцидента.

Безопасни ли са влаковете?

Състоянието на 35-годишния локомотив, от който е тръгнал пожара, е лошо. Пожарът се е разгорял изключително бързо по няколко причини - първо, защото се е запалило трансформаторното масло, но и заради високите температури и силният вятър, предаде Богомил Грозев от железопътното депо в Горна Оряховица, където е изгорелият вагон.

За половин час огънят е обхванал локомотивът и двата вагона. Екипажът се е опитал да откачи още в самото начало първият вагон след локомотива, но без успех. С помощта на пътниците впоследствие са отделени три от вагоните, които са спасени. За щастие е имало достатъчно време за хората да напуснат изгорелите вагони.

Влакът е минал на преглед сутринта, преди да замине, а на пълен заводски преглед, който се прави на 450 000 км е минал в края на 2008 г.

Причините за инцидента:

Най-вероятната причина за инцидента е от технически характер, не е предвидима, не е от повреда на влака, каза за bTV Новините ръководителят на отдел "Безопасност" в БДЖ Кирил Костадинов. Окончателно причината за инцидента ще бъдат ясна след две седмици. Костадинов каза, че високите температури не могат да бъдат причина за пожари във влаковете. Горещината спомага само по-бързото разпространение на огъня.