"Ако лъжеш относно продукта си, ще бъдеш разкрит или от закона, който ще те преследва, или от клиента, който няма да си купи продукта ти втори път”. В това е категоричен един от най-известните и признати рекламисти в света – Дейвид Огилви.

Огилви за първи път извежда на преден план марката, а не самия продукт. Вярвал, че емоционалното отношение на консуматорите към продукта е много по-важно от неговите характеристики. Книгите му "Огилви за рекламата” и "Изповедите на един рекламист” са сред най-авторитетните и четени издания в света на рекламата.

"Потребителят не е идиот. Ако лъжеш относно продукта, ще бъдеш разкрит

или от закона, който ще те преследва, или от клиента, който няма да си купи продукта ти втори път”, казва Огилви и често се шегува, че потребителят е като собствената ти жена, която рано или късно разбира дали си честен или не. Така той коренно променя нагласата спрямо марките - в съзнанието на рекламистите, на рекламодателите и в това на потребителите.

Когато сп. "Форчън” публикува статия за Огилви със заглавието "Гений ли е Дейвид Огилви?”, той отговаря, че веднага се е консултирал с адвоката си може ли да съди изданието заради въпросителния знак. Почти няма рекламна кампания, създадена от него, която да не е останала в историята като еталон за креативност, ефективност и нестандартен подход при реализирането на творческата идея.

Огилви започва своята кариера като продавач на бисквити от врата на врата в Шотландия. Основава агенцията си през 1948 г., без нито един клиент и с екип от двама души, за да я превърне в империя, придобита през 1989 г. от WWP.

Днес рекламният бизнес отбелязва 100 години от рождението на своя "баща”

и "творчески крал”. По тази причина основаната от него рекламната агенция Ogilvy & Mather организира специални тържества по време на тазгодишното издание на най-големия международен фестивал за реклама "Лъвовете на Кан". В негова чест по цялото протежение на крайбрежния булевард "Кроасет” ще бъде постлан най-дългият червен килим в историята на френския фестивален град. Вечерта уличните лампи пък ще светят в червено. Защото "На този ден, преди 100 години Дейвид се роди, за да вдъхновява”.



Още от най-известните цитати на Огилви:

  • Никога не пускай реклама, която не би искал да покажеш на семейството си.
  • Ако всеки от нас взема на работа хора, които са по-малки от нас самите, ще се превърнем в компания от джуджета. Но ако всеки от нас взема на работа хора, които са по-големи от нас, ще се превърнем в компания от великани.
  • Насърчавайте новаторството. Промяната за нас е свежа кръв, застоят - смъртоносен вирус.
  • Ние предпочитаме дисциплината на познанието пред анархията на безразличието.
  • Ако хората не се забавляват, не могат да създават добри реклами.
  • Толерирайте гениалността.
  • Преди време имах клиент, който поиска да му създам кампания, която ще накара приятелите му от кънтри клуба да го поздравят за умната, забавна реклама. Отказах. Вместо това създадох кампания, която повиши продажбите на продуктите му. Няма рекламодател, който се е оплакал, че рекламата му продава прекалено много.
  • Ако една реклама не се основава на ГОЛЯМА ИДЕЯ, тя ще отмине незабелязана като кораб в нощта.
  • Вярвам в шотландската поговорка: "Тежкият труд не е убил никого”. Хората по-скоро умират от безделие, отколкото от тежък труд.
  • Нашата работа се нуждае от огромно преливане на талант. А талантът, струва ми се, най-често се среща сред неконформистите, несъгласните и бунтарите.
  • Наемай такива хора, каквито клиентите ти не притежават и не биха могли и да мечтаят да наемат.
  • Ако лъжеш относно продукта си ще бъдеш разкрит или от закона, който ще те преследва, или от клиента, който няма да си купи продукта ти втори път.
  • В рекламния текст всяка дума има значение.
  • Великите идеи обикновено са прости по същността си.
  • Хората купуват стоки и услуги, не телевизионни реклами.
  • Искам да кажа едно нещо за ТВ рекламите и то е много важно. Ако имате наистина добра идея, лошата техника няма да я унищожи. Но ако нямате добра идея, доброто изпълнение няма да ви помогне.
  • Ако не сте доволни от работата си в рекламата, за Бога, намерете си работа, която ще ви направи щастливи. Защото, доколкото съм запознат, минаваме по този път само веднъж.