Държавата няма да остане без железници. При фалит ще се търси вариант за учредяване на нова компания, съобщи в “Тази сутрин” по bTV министърът на транспорта Ивайло Московски.
Според икономисти обаче, този вариант е неприемлив, защото ще остави държавата блокирана -
без влакове за дълъг период от време.
Компанията на практика вече е във фалит, обясни Московски. Ако кредиторите си потърсят заемите, БДЖ влиза в процедура по несъстоятелност.
„Дружеството изпада в колапс. Лошият вариант е да бъде ликвидирано дружеството. Но не може да няма железници - държавата ще си търси механизми, ще се създаде нова компания, а кредиторите ще се овъзмездят от старите активи на БДЖ.
Финансови анализатори отхвърлят варианта фалит.
Според икономиста Петър Ганев сценарий, в който имаме фалит и нова компания е сценарий, в който започваме от нулата - без работници, без линии, тъй като те са собственост на инфраструктурата.
„Този сценарий би бил истинска катастрофа”, коментира Ганев.
Силно развълнувани от бъдещето на компаниията са и във Висшето транспортно училище в София. За Теодора Рашева работата в железниците е сбъдната мечта. Вече трета година набира стаж като стрелочник. Учи "Технология и управление на транспорта". Надява се някой ден да стигне и до шефски пост.
„Цял ден съм пътувала с влакове, цял живот съм се движила с тях и това ми е мечатата да работя”, споделя Теодора.
А бъдещето на БДЖ остава на карта.
„Дирижаблите, конските каруци... изчезнали са тези видове транспорт. Някой ден и жп транспортът сигурно също ще изчезне”, смята икономистът Емил Хърсев.
Междувременно разговорите за съдбата на железниците продължават.