„Нямам повод да си говоря с хора, които държат за заложници цял един град“. Това заяви пред журналисти кметът на София Васил Терзиев в отговор на въпрос дали би се срещнал отново с представители на протестиращите в наземния градски транспорт, които искат увеличение на заплатите и за пореден ден са блокирали изходите на депата.

„За мен основното е да се възстанови работата на наземния транспорт и цяла София да не бъде държана за заложник“, добави столичният кмет.

Преговори при условие

Той покани протестиращите на преговори в общината утре, но само ако пуснат в движение наземния градски транспорт.

"Не виждам какво значи да се договорим. Има на масата едни неразумни изисквания и се казва: "Докато не ги постигнем, няма да спрем", каза Терзиев. По думите му трябва да има честен разговор какво е възможно и какво не е възможно.

Три варианта

„Имаме три варианта пред нас. Много за всички - което искат синдикатите и за което казах, че няма как да стане нито тази година, нито следващата, нито по-следващата, защото то всичкото е от касичката на София", заяви Терзиев.

“Ако го постигнем и изпълним техните искания, това би натоварило бюджета с 200 млн. лв. всяка година. Собствените приходи на общината са от порядъка на 800-900 млн. лв. и няма как от тях да отделим толкова средства, които иначе биха отишли за инфраструктура, детски градини. Този вариант няма как да стане“, заяви кметът.

"Вторият вариант е за всички по малко. Ако направим така, този разговор ще го водим догодина и по-догодина, и пак няма да решим проблемите", подчерта столичният кмет. "Защото с миналогодишното увеличение на заплатите се увеличиха възнагражденията на шофьорите, но нови шофьори не дойдоха, защото формулата, по която се прави, не води до това млад водач да постигне доходи, съизмерими с тези в частния сектор", заяви Терзиев.

По думите му това, което предлага той, би довело до 2700-2800 лв. заплата, което е съпоставимо с частния сектор. Терзиев настоява за отговорно отношение към транспорта и системата да не бъде счупена. "Това не е спор на битпазара", посочи столичният кмет. 

На въпрос съкращения на администрацията биха ли помогнали за решаване на проблема Терзиев каза, че и това е възможно, но това трябва да дойде от самите ръководители на дружествата.

"За десет години се е увеличила с десет години средната възраст на водачите. Броят на шофьори пада, защото не се мисли в перспектива и не се правят реформи. Когато мисля за транспорта, мисля дългосрочно", каза кметът.

Придвижването за матурите

Относно предстоящите матури в гимназиите и транспортната обезпеченост Терзиев каза, че той се надява да се прояви разум и транспортът да бъде възстановен.

"Но и без това да стане, тече организация, направихме анализ колко деца и без наземен транспорт са успели да стигнат в училищата. Има щаб, създаден от министъра на образованието, каза кметът. Такси компаниите обещаха подкрепа, говорих с тях. Като дойдат кризи, се обединяваме, солидарни сме като общество", допълни Терзиев.

Относно рискът метрото да бъде спряно Васил Терзиев каза, че в момента действията на служителите в транспорта са незаконни.

"Когато е протест, си има правила и не включва блокиране на депата. Стачката има ясни правила и тя включва задължително поне част от транспорта да работи", каза Терзиев. "Нито е протест, нито е стачка, то е гражданско неподчинение", допълни той.

Последвайте ни за още актуални новини в Google News Showcase

Последвайте btvnovinite.bg във VIBER

Последвайте btvnovinite.bg в INSTAGRAM

Последвайте btvnovinite.bg във FACEBOOK

Последвайте btvnovinite.bg в TIKТОК