„Нямам повод да си говоря с хора, които държат за заложници цял един град“. Това заяви пред журналисти кметът на София Васил Терзиев в отговор на въпрос дали би се срещнал отново с представители на протестиращите в наземния градски транспорт, които искат увеличение на заплатите и за пореден ден са блокирали изходите на депата.

„За мен основното е да се възстанови работата на наземния транспорт и цяла София да не бъде държана за заложник“, добави столичният кмет.

Преговори при условие

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement

Той покани протестиращите на преговори в общината утре, но само ако пуснат в движение наземния градски транспорт.

"Не виждам какво значи да се договорим. Има на масата едни неразумни изисквания и се казва: "Докато не ги постигнем, няма да спрем", каза Терзиев. По думите му трябва да има честен разговор какво е възможно и какво не е възможно.

Три варианта

„Имаме три варианта пред нас. Много за всички - което искат синдикатите и за което казах, че няма как да стане нито тази година, нито следващата, нито по-следващата, защото то всичкото е от касичката на София", заяви Терзиев.

“Ако го постигнем и изпълним техните искания, това би натоварило бюджета с 200 млн. лв. всяка година. Собствените приходи на общината са от порядъка на 800-900 млн. лв. и няма как от тях да отделим толкова средства, които иначе биха отишли за инфраструктура, детски градини. Този вариант няма как да стане“, заяви кметът.

"Вторият вариант е за всички по малко. Ако направим така, този разговор ще го водим догодина и по-догодина, и пак няма да решим проблемите", подчерта столичният кмет. "Защото с миналогодишното увеличение на заплатите се увеличиха възнагражденията на шофьорите, но нови шофьори не дойдоха, защото формулата, по която се прави, не води до това млад водач да постигне доходи, съизмерими с тези в частния сектор", заяви Терзиев.

По думите му това, което предлага той, би довело до 2700-2800 лв. заплата, което е съпоставимо с частния сектор. Терзиев настоява за отговорно отношение към транспорта и системата да не бъде счупена. "Това не е спор на битпазара", посочи столичният кмет. 

На въпрос съкращения на администрацията биха ли помогнали за решаване на проблема Терзиев каза, че и това е възможно, но това трябва да дойде от самите ръководители на дружествата.

"За десет години се е увеличила с десет години средната възраст на водачите. Броят на шофьори пада, защото не се мисли в перспектива и не се правят реформи. Когато мисля за транспорта, мисля дългосрочно", каза кметът.

Придвижването за матурите

Относно предстоящите матури в гимназиите и транспортната обезпеченост Терзиев каза, че той се надява да се прояви разум и транспортът да бъде възстановен.

"Но и без това да стане, тече организация, направихме анализ колко деца и без наземен транспорт са успели да стигнат в училищата. Има щаб, създаден от министъра на образованието, каза кметът. Такси компаниите обещаха подкрепа, говорих с тях. Като дойдат кризи, се обединяваме, солидарни сме като общество", допълни Терзиев.

Относно рискът метрото да бъде спряно Васил Терзиев каза, че в момента действията на служителите в транспорта са незаконни.

"Когато е протест, си има правила и не включва блокиране на депата. Стачката има ясни правила и тя включва задължително поне част от транспорта да работи", каза Терзиев. "Нито е протест, нито е стачка, то е гражданско неподчинение", допълни той.

Последвайте ни за още актуални новини в Google News Showcase

Последвайте btvnovinite.bg във VIBER

Последвайте btvnovinite.bg в INSTAGRAM

Последвайте btvnovinite.bg във FACEBOOK

Последвайте btvnovinite.bg в TIKТОК