Най-младият министър в кабинета на Бойко Борисов - 33-годишната Лиляна Павлова, не се чувства подценявана заради възрастта си. Според нея не трябва да се делим на млади и стари, а на можещи и знаещи и не можещи. Работи е в администрацията от 1999 година. Завършила е Международни отношения в УНСС, доктор по икономика. Омъжена, има 4-годишна дъщеря София.

„Инвестирала съм изключително много в професионалното си развитие именно в тази сфера – управление на инфраструктурни проекти и на европейски фондове и мисля, че това е темата, която съм видяла от всички гледни точки”, каза Павлова в студиото на „Тази сутрин”.

Работила през цялото си следване, имала възможност за докторантура във Великобритания, но решила да остане в България.

„Аз съм националист и искам да живея и работя в България, детето ми да живее тук”, каза Павлова.

Завари ли ни зимата отново неподготвени?

Павлова отбеляза, че зимата още не е дошла и че става дума за природно бедствие и кризисна ситуация – с много бури, ураган и паднали дървета, които задръстили платната за движение. Това била и причината снегорините да не могат да се придвижат до местата, където имаше снеговалежи.

Павлова отбеляза обаче, че е имало изключително добра координация между институциите, създаден е кризисен щаб.

„Готови сме за зимата, имаме снегопочистващи машини, имаме договори с фирмите, които извършват почистването”, каза Павлова и посочи, че още преди 2 седмици е направена проверка за наличието на луга, сол, която показала, че количествата са достатъчни.Специален екип работи денонощно и ще следи обстановката по пътищата.

Ще плати ли ЕС за строителството на магистралите?

„Стратегия 2020 в пътния сектор е именно това – нашите приоритети са 7 магистрали – 7 скоростни пътища, голяма част от тях вече се изпълняват”, каза строителният министър.

По думите й до 2013 година магистрала „Тракия” ще е напълно завършена, в момента се работи и по магистрала „Марица” и първия лот на магистрала „Струма”. За всички тези проекти има осигурено финансиране по Оперативна програма „Транспорт” в размер на почти 1 млрд. евро за периода 2007-2013 г.

За АМ „Тракия” финансирането тече, чака се одобрението на апликационната форма за магистрала „Марица”, а апликационната форма за „Струма” в момента се подготвя.

Павлова посочи, че има уверението на ресорния еврокомисар Йоханес Хаан, че парите по ОП „Транспорт” са налични и всички приоритетни проекти ще бъдат построени.

”Темата, която беше засегната, че извън тези 1 млрд. евро, по които строим тези магистрали, са ни необходими още толкова, за да изградим третия лот на магистрала „Струма” – Кресненското дефиле. Този финансов ресурс не е от програмния период 2007-2013 година, но това е ресурс, който ще имаме възможност да получим и това беше потвърдено от комисаря по регионалната политика за следващия програмен период”, каза Павлова.

Министърът отбеляза, че България е единствената от 27-те страни-членки на ЕС, през която минават пет трансевропейски коридора, по протежението на един от тях е магистрала „Струма”. А пътят София - Велико Търново- Русе – магистрала „Хемус”, също е влязъл в приоритетите и може да получи финансиране през следващия програмен период.

Готов е проектът за изграждане на тунел под връх Шипка. До март догодина трябва да бъде изготвен и докладът за въздействие върху околната среда и строежът на практика може да започне, обясни още министърът на регионалното развитие Лиляна Павлова.