Нови проблеми с магистрала Люлин. Най-дългият тунел протече, още преди да бъде пуснат в експлоатация. Агенция "Пътна инфраструктура" напомни, че магистралата ще е затворена докато текат довършителните работи. Въпреки това, десетки частни автомобили пътуват там на собствен риск, а КАТ отказва да пази пътния участък, защото той не е открит официално.

Магистралата все още си прилича на строителна площадка. Тепърва трябва да се слага още един слой асфалт. Покрай тежката техника и работниците на пътя и в тунелите постоянно минават частни коли. Катаджии там няма и затова няма кой да глоби нарушителите.

„Размерът на акта е от 50 до 150 лева, спрямо дали застрашават работниците и се отнемат от 4 до 8 точки”, обясни Румен Сачански от Пътно управление, Перник.

В момента надзорникът и агенция "Пътна инфраструктура" правят подробен списък на всички констатирани дефекти, които трябва да бъдат отстранени преди пускането в експлоатация.

Основните строителни работи по третия - най-проблемният тунел на магистрала” Люлин”, приключиха преди два месеца. Вече се виждат обаче първите дефекти като тези големи течове. За тях сигнализира потребител на рубриката "Аз, репортерът".  Засега не се очаква това да забави пуска на магистралата.

„Изпълнителят ще направи необходимото да няма течове при довършването на работите. Ако има течове, обектът не може да бъде въведен в експлоатация”, каза Румен Сачански.

По международните стандарти държавата ще съобщава на строителя за констатирани дефекти в продължение на една година. От пътната агенция подчертаха, че гаранционният срок за новопостроените магистрали е десет години.