Досега кирилицата беше фаворит като дълго време беше с голяма преднина пред Рилския манастир, Мадарския конник, розата и розовото масло и Царевец. В края на 2007 година и началото на 2008 г. тази преднина на почти смятания за победител - символ е стопена от Мадарския конник и Царевец, които са с почти равни резултати.

В категорията "Културно-историческо наследство" водещи са Царевец, следвани от Мадарския конник, кирилицата, Рилския манастир с почти равни резултати.

В категорията "Природни забележителности" трайно се установяват Седемте рилски езера, следвани от Балкана и еделвайса.

В категорията "Храни и напитки" от самото начало на инициативата и сега, с категорична преднина е киселото мляко, следвано от баницата и шопската салата.

Целта на кампанията е чрез всенародно допитване до българите, да се изберат най-достойните и ярки символи на страната, с които да се представя в Европа и света. Кампанията навлиза в същинската си фаза - избор на символа-победител и символите фаворити в отделните категории.

До момента са гласували около 70 000 българи от страната и чужбина, като от чужбина са около 7 на сто. Инициативата предвижда гласуването да става и чрез талони, разпространени в пощенските станции в страната.

Най-новата инициатива, част от националната кампания, е избор на "Символ на моя роден край" и на "Символ на моята столица". Регионалната кампания ще започне в средата на февруари в Родопите с домакин община Смолян и ще продължи в големите български общини и знаковите български места.

В края на кампанията се предвижда разпространението в страната и чужбина на големите туристически и търговски изложения, българските посолства, европейските институции в Брюксел, на промоционални продукти, които ще представят избраните символи, както в основните, така и в последните две категории.