
С измененията законодателството ни се хармонизира с правото на ЕС в областта на превенцията на изпирането на пари и финансирането на тероризма.
В проектозакона са предвидени конкретни случаи на прилагане на опростени или засилени мерки срещу изпирането на пари и финансирането на тероризма въз основа на преценка на съществуващия риск. Опростени мерки за идентификация са предвидени, когато клиентът е български държавен орган или е институция, изпълняваща властови функции в съответствие с Договора за ЕС, Договорите за Общностите или вторичното законодателство на Общността.
Изключение от задължението за идентифициране е предвидено и за банките, когато банковата сметка на нотариус или лице, предоставящо правни консултации се използва за депозиране на суми на клиент на нотариуса или лицето, предоставящо правни консултации.
Забранено е прилагането на опростени мерки за идентификация на граждани, които са от държави, неприлагащи международните стандарти за противодействие на изпирането на пари.
Подробно са уредени задълженията на кредитните институции при встъпване в кореспондентски банкови взаимоотношения с кредитни институции от трети държави, чието законодателство не съдържа изисквания, съответстващи на изискванията на Закона за мерките срещу изпирането на пари.
Предвидена е възможност Българската народна банка и кредитните институции да не извършват идентифициране на клиент, като се позоват на предходно идентифициране, извършено от друга кредитна институция, при спазване на определени условия.