От 90-те години насам Сърбия е известна повече с войните и междуособиците на народите от бивша Югославия, отколкото със забележителностите на своята история и култура. Много хора в света все още я свързват с разпадането на федеративната република, с политиката за смазване на албанското население в сръбската провинция Косово, с бомбардировките на НАТО над Белград през 1999 година. Част от сградите, разрушени тогава още стоят непокътнати в сръбската столица, за да напомнят за ужасните дни на въздушните удари.
За мнозина ще бъде трудно да разпознаят красивите и спокойни места, показани във видеоклиповете, които започват да се излъчват по голяма телевизионна мрежа тази седмица.
Миодраг Попович - Национална агенция по туризма на Сърбия: “Ние сме и стара и нова дестинация. За тези, който ни познаваха през 80-те, е много по-лесно да си припомнят какво беше Сърбия тогава. Онези, които знаят Сърбия от началото на 90-те години, са получили негативна представа за страната и мислят за нея негативно. Затова в нашата кампания трябва да се съобразяваме най-много с тях. Най-леко е да се работи за тази част от хората, които изобщо не познават Сърбия”.
През 2006 г. 650 000 чужденци са посетили страната. Сред тях преобладават гражданите на бившите югославски републики - Словения, Босна, Хърватия. Увеличава се броят и на италианските туристи. Според професионалистите в туризма, съществуват неизползвани възможности в бранша.
Слободан Мичич - собственик на туристическа агенция: “Мисля, че и малкото туристи, които идват в нашата страна, са доволни от начина, по който ги посрещаме. Те се изненадват много и от факта, че страната не е това, което са очаквали да видят. Изненадват се, че тя е хубава и че хората са страхотни”.
Слободан Мичич е собственик на най-голямата сръбска туристическа агенция. Той прави прогноза за бум на чужди туристи в следващите няколко години.
