Много потребители изпращат сигнали за объркани сметки на мобилни телефони. Такъв е случаят и на Антоанета Мудова, която е детска учителка от София. Използва мобилен телефон с минимална такса и включени безплатни разговори към майка й - пенсионерка на 79 години, която живее в Стара Загора. Антоанета плаща за телефон около 30 лева на месец.

Преди месец тя получава известие, че има да плаща 364 лева за месец септември.

В офис на мобилния оператор признават грешката си, но настояват г-жа Мудова да плати грешно начислената сума, като обещават да й приспаднат парите от бъдещи сметки. Детската учителка отказва да плати за чужда грешка.

Няколко дни след това получава ново известие, че сметката й се е увеличила на 395 лева. Казват й, че ако не си плати сметката за септември и за октомври, всички телефони на нейно име ще бъдат спрени. Това означава да спрат и телефона на майката на г-жа Мудова.

След запитване на bTV от мобилния оператор на г-жа Мудова отговориха писмено, че грешката вече е коригирана, детската учителка не трябва да плаща голямата сметка и телефонът й няма да бъде спиран. От компанията също така заявиха, че искането за плащане на чужда грешка не е част от политиката на компанията.

Наша проверка показа, че понякога служителите на офисите за работа с клиенти превишават правата си. Затова ако имате объркана фактура и служител в офисите на някой от мобилните оператори поиска от вас да платите, потърсете правата си. Потребителят не може да бъде принуждаван да плаща за чужда грешка.