
Нашето становище е, че трябва да се търсят варианти, които да правят българските производители конкурентоспособни и също така в България да има такива цени, които са поносими за потребителя. Шофьорите по правило също не са съгласни с готвеното от началото на следващата година увеличение.
Като примерен източник за допълнителни средства в хазната, петролните и газовите компании сочат ново повишение на акциза на цигарите и алкохола, тъй като те не са масови стоки. В България се употребяват около 200 хиляди тона горива месечно, от които около 30 хиляди тона е пропан- бутанът, някъде около 100 е дизелът, и останалото е бензин.
От Асоциацията настояват, акцизът за пропан-бутана да бъде намален от сегашните 340 на 245 лева за тон, което ще намали цената на литър с около 5 стотинки. В момента тя стига до лев и 9- 10 стотинки.
Петролният бранш иска преференциални цени на пропан- бутана за селскостопанските производители, както и да бъде въведено облагане с акциз на метана, за да бъдат поставени различните горива в равностойно положение.