В обвинението фигурират и 25 000 килограма некачествени бензини, продавани като А-92 и А-95.

Експертите са категорични, че държавата губи най-вече от фиктивен износ и деклариране на друг тип горива с по-ниски акцизи, отколкото от чиста контрабанда.

През май 2004 година службите в Русе се натъкват на схема за фиктивен износ на горива, която тръгва от Бургас и се реализира в крайдунавския град. Фирма доставчик на “Нефтохим”, внася гориво, което отдава за обработка. Друга фирма се явява купувач на това гориво. Горивото е за зареждане на плавателни съдове.

По документи има договор за бункероване на определено количество, както и документ от контролен орган, че количеството е заредено на кораба и е отплавало. Тоест - осъществен е износ.
Според оперативните данни обаче същото количество, което се води в открито море, в този момент потегля с цистерни към Русе. С такова гориво са зареждани поне три бензиностанции в крайдунавския град.
И така освен, че е осъществен фиктивен износ, спестени са акцизи, е реализирана и голяма печалба. Тъй като лекото корабно гориво е продадено на потребителите като дизел.

В момента петима души от Русе и Бургас са обвинени, че през май 2004 година са опитали да измамят клиентите на бензиностанциите, но обвинението не е за фиктивен износ, а за опит да продадат дизелово гориво за изгаряне в стационарни котли вместо гориво за дизелови двигатели.

За да се докаже схемата с фиктивния износ, трябва заловеното количество в бензиностанциите, както и в една задържана в Русе в цистерна, да съвпадне с количеството, обявено за изнесено в митническата документация.

Според оперативна информация една от фирмите, замесени в тази схема е сред големите доставчици на горива на националния производител.