Националната Здравна каса и министерството на здравеопазването, започнаха проверки по двата смъртни случая на пациенти в София и Велико Търново. От Българския лекарски съюз ще изчакат резултатите от проверките и тогава ще обявят своята позиция по случаите.

На 30 декември вечерта семейството на 44 годишния Петър Корделски първо търси по телефона личния лекар. Семейството на починалия 44 годишен мъж от София е позвънило 9 пъти на телефон 150. Това показва разпечатката от обаждaнията в нощта на 30 срещу 31 декември. Първият зов за помощ е в 19 часа и 20 минути.

Първият път е нямало свободна кола и диспечерите са обяснили на близките, че ще изпратят първата освободила се кола. Половин час след първото позвъняване линейка все още няма. Семейството отменя сигнала и търси помощ в 8 ДКЦ. Направената кардиограма не показва проблем и пациентът е върнат вкъщи.

През нощта болките се усилват. Семейството отново звъни на телефон 150. Отново имали затруднения, но от Бърза помощ се забавили с 10 минути. Същата нощ са работили 25 лекарски екипа, а диспечерите са приели 1 600 позвънявания. Близките на починалия се оплакаха от грубо отношение на диспечерите.

Записващата система в центъра доказва това. Към диспечерите, които са си позволили такъв тон безусловно ще има санкции.
Всички данни от нощното дежурство в спешния център са предоставени на здравния министър. Проф. Гайдарски назначи допълнителна проверка. От здравната каса започват свое проучване.

Какви грешки са допуснати при смъртните случаи на двамата пациенти в София и във Велико Търново ще установят контролните органи на Здравната каса и на Здравното министерство. Тогава ще бъде потърсена и отговорност.

Директорът на спешна медицинска помощ в София ще наложи административно наказание на дежурния диспечер в нощта на 30 срещу 31 декември.