"Пистата фактически представлява ролки, подредени една до друга, които имат гумено покритие. Самолетът каца с напълно плоско дъно върху ролките. Скоростта, с която са развъртени ролките от електрически двигател, е близка до тази, с която каца самолетът. Тоест, няма никакво триене", обясни инженер Крумов. Премахването на колесниците от самолетите ще облекчи тяхната маса, твърди той. Спестените тонове ще бъдат използвани за полезен товар, което ще повиши приходите на самолетните компании. За малки самолети пистата трябва да е дълга 350 метра, а за по-големите - 1 километър. Това е близо 2-3 пъти по-малко от дължината на съвременните писти.

"Тъй като тя е лека конструкция, позволява да се ориентира и по посока на вятъра успоредно, така че самолетът винаги да каца срещу вятъра, което носи много сериозна сигурност и допълнителна подемна сила", разясни изобретателят.

Пистата може да е скрита в бункер, който я предпазва от военни атаки. При приближаването на кацащ самолет тя се плъзва върху повърхността на басейн, защото дори и при бомбардировки водата бързо възстановява огледалната си повърхност.