
В Африка хората ги използват, за да носят вода. В Индия находчиви изобретатели ги използват вместо ремъци в машините. В Мексико презервативът служи наистина да предпазва, само че растенията от вредители.
Германската компания "Кондоми", която произвежда презервативи, възнамерява да промени маркетинговата си стратегия, за да предразположи хората от бедните страни към своята продукция. Така например специалистите на компанията са установили, че в Черна Африка не се възприемат добре бели или безцветни презервативи. Черните и червените се харчели с по-голям успех. Усилията на компанията да се ориентира в националните особености дали неочакван успех. Компанията вече продава по 1 милиарда презерватива годишно под девиза "Предпазвай се и се забавлявай". Оказало се, че най-много се харесвали кондомите с вкус на шоколад или на плодове. Така постепенно недоверието на мъжете от Третия свят към презервативите отстъпва място на забавлението. За това помагат и последните модели, оформени като глава на лос или футболна топка.