От 15 март започва да действа постоянна приемна, в която потребителите ще могат да подават жалби срещу порочните практики на мобилните оператори. Това каза в студиото на "Тази сутрин" Веселин Божков, председател на Комисията за регулиране на съобщенията. Приемната ще работи съвместно с трите комисии - Комисията за регулиране на съобщенията, Комисията за защита на личните данни и Комисията за защита на потребителите.

"Първоначално приемната ще работи всеки понеделник от 15:30 до 17:30 часа на територията на София, а след това и в по-големите областни градове. Идеята е многобройните жалби, с които ни засипват потребителите, да бъдат решавани по-бързо", каза Божков.   

По повод преносимостта на номерата, която вече би трябвало да е достъпна за всички, председателят на КРС заяви, че мобилните оператори все още прибягват до нелоялни практики, с които се опитват да задържат абонатите в своята мрежа.

"Тъй като процедурата по преносимостта вече премина на едно гише, потребителят отива само при приемащия оператор, той няма никаква работа със стария. Двата оператора трябва да уредят помежду си прехвърлянето на номера. Сега обаче те октазват преносимостта на потребителите, като цитират "технически" причини, каквито нямат право да изтъкват. Операторите имат право само да отложат за някакъв период от време прехвърлянето на номера по технически причини, но не могат да го откажат", категоричен е Божков.

По повод автоматичното подновяване на договорите, председателят на КРС заяви, че е сформирана съвместна работна група, с участието и на представители на операторите, която трябва да изчисти всички детайли и до два месеца т. нар. "автоматично подновяване" да отпадне.

"Дистанционните продажби са европейска практика, но има едно много важно условие - това да става само с изричното съгласие на потребителя. А нашите оператори отиват например в някое село и казват - "Вие имате подарък от нашата фирма - нов телефон". Хората, като чуят за подарък, веднага се съгласяват и подписват един договор, в който между другото се казва, че им се увеличава месечната такса. това е нелоялна практика и за тези действия операторите ще бъдат санкционирани", заяви Божков.