Според анализаторите обаче това не е добра новина за данъкоплатеца.
След среднощни преговори транспортният и социалният министър обещаха, че няма да има драстични съкращения в БДЖ и железопътната инфраструктура.
Всичко ще става с диалог със синдикалните структури в колективния трудов договор, обясни социалният министър Тотю Младенов.
Ще се прави много внимателно и хората, които са там, няма да бъдат съкращавани на килограм. Приоритетно пенсионираме, приоритетно редуцираме бройката на работещите чрез естественото текучество, обясни транспортният министър Александър Цветков.
Само за тази година държавата ще осигури в железниците допълнителни 300 милиона лева.
Влаковете днес не спряха. Според независимите икономисти управляващите, опитвайки се да избегнат стачка и конфликт със синдикатите, реално спират реформата в БДЖ. Железниците ни ще си останат едни от най-губещите и неефективни в целия ЕС.
Данъкоплатците са тези, които плащат субсидиите в БДЖ. Парите с годините не намаляват, предупреждават икономистите. Субсидията идва от нашите данъци.
Според независимите експертите в железниците ни наистина има нужда от сериозни съкращения. Само така ще има пари за по-високи заплати и хубави влакове.
За поддръжката на малко над 4000 километра железен път у нас пряко отговорят 14 000 служители - без кондуктори и машинисти. В Испания работят също толкова железничари, но поддържат почти четири пъти по-дълга инфраструктура.