Според строителния министър Росен Плевнелиев 40% от пътната инфраструктура у нас е в добро състояние. Други 40% от пътищата са в средно състояние, а една пета от пътната мрежа почти не става за шофиране.

В тази статистика обаче не са включени дупките по улиците в населените места. А след края на зимата те зейнаха отново.

В Пловдив инспектори от общинския инспекторат вече мерят с ролетки дълбочината на уличните ями. Констатирането на малки дупчици и големи кратери се прави не само по ключовите булеварди, но и по вътрешнокварталните улички, които не са виждали ремонт в продължение на години.

За  инспекторите Силко Пашов и Емил Георгиев, които обикалят от няколко дни улиците в квартал „Южен” в Пловдив, вече няма изненади по пътните настилки. Двамата могат насън да карат автомобил, без да хлътнат в опасните ями, защото имат детайлна карта на дупките в квартала. Само за няколко дни са описани 150 дупки в уличната мрежа.

Измерването на дупките с ролетка  изглежда странно занимание за повечето хора, които съветват инспекторите вместо да мерят и да описват, да запълват кратерите.

Акцията на  служителите на общинския инспекторат е заради десетките оплаквания на граждани за лоши улици. Инспекторите следят и дали строителните фирми, които разкопават улиците, след това са извършили качествен ремонт.

Дупките в Пловдив ще бъдат вкарани в регистър и разделени на три групи според опасността за движението, която представляват. От правния отдел на общината посъветваха кмета докато това стане, да маркира големите дупки в жълто, за да се виждат отдалеч.