„Време е да се престане с политическите спекулации и клеветническата кампания. При преброяването през 2009 година са липсвали 200-250 вагона. След това обаче сме ги откривали някъде. Има една постоянна разлика от 55 вагона, които са повтарящи се. Вероятно те са някъде в чужбина от 1989 година досега”, обясни той.
По думите му сега стои въпросът кой отговаря за липсващите в момента 650 вагона, за които протоколът все още не е подписан.
Мутафчиев каза още, че сред големите проблеми на железницата е това, че държавата не изплаща задълженията си по договори с „Пътнически превози”. „Кредитите се обслужваха до 2009 година. Дотогава железницата не беше в опасност от фалит заради субсидиите, които се плащаха от държавата. Защо сега има такива проблеми?”, попита бившият министър.
Той постави още няколко въпроса към Симеон Дянков – наясно ли е как се харчат пари в БДЖ и като отговорно лице, защо не е поискал проверка на прокуратурата за терминала в Драгоман?