Тайният клиент е човек, който има специалната задача като влезе в магазина да провери как го обслужват продавачките.
Вече е доказано, че колкото по-любезни са продавачките в даден магазин, толкова по-големи са и продажбите. Затова все повече български магазини обръщат внимание не само на качеството на стоките, които продават, но и на качеството на обслужването.
"На касата сме ги инструктирали, че даже клиентът сам да си подрежда стоката в торбичките, накрая, ако остане едно мляко, да го постави, да му каже приятна вечер и чак тогава да обърне внимание на следващия клиент”, разказа Божидар Петракиев.
Изследване на проблема с доброто обслужване показва, че България е сред страните с нелюбезни продавачи. По метода на тайния клиент е установено, че от 100 продавачки в България 67 са обслужили клиента с усмивка, докато в Швеция, която е първенец - от 100 продавачки, 87 са посрещнали и изпратили клиента с усмивка.
Затова, ако искат да оцелеят в кризата, собствениците на магазини в България трябва да знаят, че клиенти се печелят не само с качествени стоки, но и с качествено обслужване.